Saturday, February 26, 2011

Makan malam kat kedai makan Imah (kawan aku)


Abah menunggu makanan sambil tengok tv, Tam makan tak toleh kiri kanan, lapo sangat ler tu ..huhu ... Aisy, menyedut milo ais tak lepas-lepas ... hausssss ....

Minuman yang dipesan ... milo ais ngan sirap limau ... tapi limau nyer terlebih ... masam ... haha


Ni makanan yang aku pesan ... nasi goreng kampung with telo dadar ngan sup kosong ... huhu ... makanan kegemaran aku setiap kali makan kat sini ...

Abah datang umah aku .. cakap lapo .. ajak aku gi makan ... nak makan kat mana? tapi tiba-tiba dia blah cam tu aje ... aik tadi kata nak gi makan ... tak pe la tu ... dia balik umah kot makan kat umah jek ... kata adik aku, tam.

Pastu adik aku ni kata jom gi makan ... dia lapo .. balik keja tak makan lagik ... hmm .. aku on jek .. dia nak belanja .. huhu .. gi ler bertiga .. aku, tam ngan aisy ... ayen tak de ... dia tido umah abah aku malam tu ... nak gi mana? mana lagi kedai makan yang dekat ngan umah aku ni kalau tak kedai imah, kawan satu kelas aku masa tingkatan 1 dulu ... aku suka jugak makan kat situ ... walaupun makanan yang diorder ada sedikit lambat nak sampai ... huhu ...

Kat kedai Imah ni, makanan yang biasa di order ... nasi goreng kampung, mee bandung ngan mee goreng basah. Memang favourite ler makanan tu ... kadar kesedapannya melebihi ler dari tempat lain .. hehe  

Tengah tunggu makanan yang diorder tu sampai, tiba-tiba nampak abah ngan ayen naik moto kat depan kedai Imah ni ... aku pun panggil ler diaorang ... rupa-rupa abah gi umah aku ... en.suami yang cakap aku kat sini ... hehe ... pandai mencari rupanya abah aku ni ...

Abah lum makan lagik rupanya ... jadik abah order nasi goreng kampung sama ngan aku ... with telo dadar ngan sup kosong ler ... kalau tak de sup, macam nasi nyer kering gitu ... tam, order nasi goreng ayam ngan sup kosong jugak ... sup kosong ni sebenarnya memang disediakan tapi kena cakap ler masa mengorder tu ... bukan apa kadang-kadang ader orang yang tak nak .. jadi tak termakan ... sayang terbuang ... sebab tu kena request kalau nak sup kosong tu ...

Setelah air yang diorder tinggal separuh, barulah nasi nyer sampai ... huhu ... sabo je le ... tam makan dengan penuh selera .. sedap kata dia ... tapi sayang ayam nyer beso tulang dari isi .. huhu .. nak kata apa ... terima je ler ... huhu ... apa pun perut kenyang jugak lepas makan ... haha







0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...