Monday, December 22, 2014

Selamat Pengantin Baru Adik Ipar Ku Leha Dan Zubir


 Tahniah yer adik ipar bongsu ku, Zaleha dengan pasangannya Zubir ... selamat pengantin baru .. semoga hubungan yang dibina ini akan berkekalan bahagia hingga ke hujung nyawa ... amin ...

Alhamdulilah ... Syukur ke hadrat ALLAH S.W.T ... majlis pernikahan adik ipar ku berjalan lanncar .. alhamdulilah ... dengan keadaan cuaca yang sangat baik ... memudahkan lagi perjalanan majlis ... terima kasih kepada tetamu yang hadir ke majlis kami .. juga kepada yang membantu sepanjang perjalanan majlis itu ... terima kasih banyak-banyak ....

Thursday, September 11, 2014

Ulang Tahun Perkahwinan Kami Yang Ke 15


 
Alhamdulilah ... hari ni 11/9/2014 genap sudah usia perkahwinan kami yang ke 15 ... tak sedar masa berlalu ... pejam celik dah 15 tahun kami melayari hidup bersama .. dari berdua kini sudah berlima ...  2 hero 1 heroin ... alhamdulilah rezeki dari YANG ESA ...

Wednesday, September 10, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Leher Pintal

Rantai Leher Pintal
New 916
Berat : 4.24gram
Panjang : 45cm
Harga : Rm 703.28 
Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi :
Wassap / call / sms 019-7837417
Email : norainimastor@gmail.com
Facebook : Nanie Noraini / Tentang Aku

 

Saturday, September 06, 2014

Jualan Emas 916: Rantai Tangan Mesin Double

Rantai Tangan Mesin Double
New 916
Berat : 3.70gram
Panjang : 17cm
Harga : RM 603.90

Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi :
Wassap / call / sms 019-7837417
Email : norainimastor@gmail.com
Facebook : Nanie Noraini / Tentang Aku

 

Friday, September 05, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Tangan Snake Skin

Rantai Tangan Snake Skin
New 916
Berat : 2.44gram
Panjang : 17cm
Harga : Rm 428.68
Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi :
Wassap / call / sms 019-7837417
Email : norainimastor@gmail.com
Facebook : Nanie Noraini / Tentang Aku

Thursday, September 04, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Tangan Karang Lipan

Rantai Tangan Karang Lipan
New 916
Berat : 3.62gram
Pjg : 17cm
Harga : Rm 672.14

Sebarang pertanyaan sila hubungi :
Email : norainimastor@gmail.com
Wassap/ sms / call 019-7837417

Facebook : Nanie Noraini / Tentang Aku
 

Wednesday, September 03, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Tangan Gila-Gila

Rantai Tangan Gila-Gila
New 916
Berat : 4.02gram
Panjang : 18cm
Harga : 620.94
Sebarang pertanyaan sila hubungi :
Email : norainimastor@gmail.com
Wassap/ sms /call 019-7837417

Facebook : Nanie Noraini / Tentang Aku
 

Tuesday, September 02, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Tangan Love Gantung (Kanak-kanak)

Rantai Tangan Gajah Licin Love Gantung (kanak-kanak)
New 916
Berat : 4.66gram
Panjang : 13cm
Harga : 755.02
Sebarang pertanyaan sila hubungi :
Email : norainimastor@gmail.com
Wassap/ sms : 019-7837417

Facebook : Tentang Aku / Nanie Noraini
 

Monday, September 01, 2014

Jualan Emas 916 : Rantai Tangan Bola Kecil

Rantai Tangan Bebola Kecil
New 916
Berat : 4.32 gram
Panjang : 16.8 cm
Ada loceng
Harga : Rm 715.04

Sebarang pertanyaan sila hubungi :
Email : norainimastor@gmail.com
Wassap/ sms : 019-7837417


Sunday, August 31, 2014

Jualan Emas 916 : Bangle Baby Boleh Laras

Bangle Baby Boleh Laras
New 916
Berat : 3.02 gram
Harga :Rm 484.00
Berminat sila pm / email : norainimastor@gmail.com / wassap 0197837417


Tuesday, August 12, 2014

Jualan Kuih Sepanjang Tahun


Alhamdulilah ... Kini tempahan kuih muih dibuka ... popia nestum, popia milo, karipap mini serunding ikan, siput sira lada, siput original, kek batik ... boleh tempah untuk makan sesaje atau untuk jamuan atau apa-apa sahaja ... hubungi saya 019-7837417 (noraini) atau email norainimastor@gmail.com ...

Salam AidilFitri Untuk Semua

Salam lebaran .. salam syawal ... haaaa .. masih belum terlewat kan nak ucap salam lebaran walaupun kita dah memasuki 16 hari dalam bulan syawal ni ... seronok raya masih terasa .. lagi-lagi raya tahun ni dapat berkumpul dengan adik-beradik .. masak sama-sama .. makan pun sama-sama .. seronokkkk

Friday, July 18, 2014

Resepi Daging Goreng Berlada

Hajatnya nak wat kari daging tapi masa tak mengizinkan ... terpaksa pikir menu yang lain .. yang mudah dan cepat ... so datang idea buat daging goreng berlada ni ... mudah dan sedap ... jom layan resepi daging goreng berlada aku ni ...

Daging Goreng Berlada

Resepi Ayam Masak kicap Simple

Masak untuk sahur ni haruslah yang simple-simple aje ... yang penting sedap dan boleh diterima tekak ... anak-anak terutamanya ... terkulat-kulat nak ngabiskan sepinggan nasi ... sian pulak nengoknya ... memandangkan anak-anak gemar makanan yang berkicap .. makanya semua menu ada kicap .. haha ... jom layan resepi ayam masak kicap simple aku ni...

Ayam Masak Kicap Simple

Sunday, July 13, 2014

Resepi Daging Masak Kicap

Resepi yang cukup ringkas tapi sedap ... ni wat makan sahur ari tu ... bertambah nasi walaupun tekak kelat baru bangun ... hehe ... jom layan resepi daging masak kicap versi aku ni ...

Daging Masak Kicap

Wednesday, July 09, 2014

Resepi Ayam Masak Kurmak

Ni lauk sahur kelmarin ... masak ayam kurma sebelum tidur .. panaskan jek waktu makan sahur ... mudah sungguh ... sedap pulak tu ... tak pedas sangat .. sesuai untuk bebudak ... dulu-dulu tak berapa gemar makan ayam kurmak ni ... tapi dah semakin berumur ni suka pulak .. hehe ... jom layan resepinya ...


Ayam Masak Kurmak

Saturday, July 05, 2014

Resepi Donut Sambal

Donut sambal ... first time buat ni ... tam yang nak sangat .. dia yang buat donutnya .. aku just sira sambalnya aje ... buleh tahan rasanya walau pertama kali membuatnya ... tapi sebenarnya donut yang adik aku buat ni memang sedap ... gebu jek ... terasa kegebuannya ... nak suh dia buat lagi la ... hahaha ...

Donut Sambal

Sahur : 2 Ramadhan Hingga 7 Ramadhan 2014

Entry pertama di bulan ramadhan ... biasalah tentang makanan ... sahur menyahur punya bab ... kumpul seminggu baru buat posting ... kalau tak hari-hari ada gambo makanan ... hehe ...


Sunday, June 29, 2014

Salam Ramadhan


Alhamdulilah ... bertemu lagi dengan bulan yang mulia ini ... bulan Ramadhan yang penuh dengan keberkatan ... alhamdulilah di panjangkan usia untuk lebih mensyukuri nikmat yang dikurniakan kepada kita ... semoga

Friday, June 27, 2014

Sambut Besday Aisy 7 Tahun

Kek besday Aisy tahun ni ... kek chesee oreo ... kek kesukaan aisy dan mama dia ... sebenarnya mama dia yang lebih ... hahaha

Saturday, June 14, 2014

Segarkan Mata Dengan Timun


Mata lesu bila mengadap skrin komputer ...khusus buat yang kerjanya mengadap komputer seharian ... cam aku ni la ... hehe ...  mudah aje nak segarkan mata semula ... petua ni biasa kita dengar ... cuma jarang amalkan ... kenapa ea tak amalkan selalu .. mungkin sebab busy kot .. sebab kalau nak buat ni kena duk rilex ... tenang tenang ... gituuu ...

Saturday, June 07, 2014

Petua Mengawal Gula Dalam Darah


Salah satu khasiat buah tomato ... selain membuatkan kulit licin dan gebu ... tomato jugak dipercayai boleh mengawal gula dalam darah bagi pengidap kencing manis ... caranya cukup mudah .. amalkan setiap hari .. In Sha ALLAH ... dapat mengawal gula dalam badan ...

Friday, June 06, 2014

Zara Hana Batuk

 
Siannya puteri kecik mama ... batuk pulak ... teruk sangat bunyi batuknya ... bunyi kahak tersangkut kat kerongkong ... mesti sakit tekak dia .... tak sanggup dengar dia batuk ... malam-malam tak tido lena ... baru nak tido dah batuk ... sapu vick jek la kat dada ngan belakang badan dia  ... siannya dia

Petua Hilangkan Rekahan Di Tumit Kaki


Mak beritau petua ni ... just dengar jek ... pastu masa selak-selak buku Saji terbaca pulak petua tentang cara nak hilangkan rekahan di tumit kaki ni ... punca kaki mengalami rekahan ni mungkin berpunca pada alahan simen rumah atau alahan pada sabun basuh ... tak pasti la puncanya ... hehe ...

Friday, May 09, 2014

Lirik Lagu Sahabat - Amar



Sahabat - Amar
Ingin aku singkap kembali
Kenangan lama agar bersemi
Ingin ku ulangi kisah manis
Agar terus bersemadi

Wednesday, May 07, 2014

Lirik Lagu Tetap Menanti Mu - Nomad

Tetap Menanti Mu - Nomad
Aku menyedari telah jatuh cinta
Tapi aku tak bisa mengungkapkan
Terasa bahagia ku mencintai mu
Walaupun kau belum menyintai ku

Sunday, May 04, 2014

Sinopsis Cerekarama Titisan Keinsafan

Cerekarama malam ni kisah sedih ... kisah penderitaan sebuah keluarga apabila suaminya ditimpa musibah ... si isteri yang tidak berkerja terpaksa mengambil alih tanggungjawab menyara keluarganya ... kesusahan dan bebanan kewangan yang ditanggung si isteri apabila majikan suaminya memberhentikannya ... jommm layan jek la ea sinopsis cerekarama Titisan Keinsafan ni ...

Saturday, May 03, 2014

LIrik Dan Lagu Rindukanlah - Encik Mimpi

Rindukanlah - Encik Mimpi
Ku benar-benar sayang
Pada diri mu oh kasih ku
Janganlah engkau ragu
Pada diri ku

Resepi Asam Pedas Ayam Dengan Daun Kesum

Lama tak masak asam pedas ayam dengan daun kesum ... ari ni nak masak asam pedas ayam dengan daun kesum ... favorite anak-anak ngan mama dia ... en.suami kurang mengemari ... tapi tak kisah .. dah masak dia makan aje .... jom layan resepi asam pedas ayam dengan daun kesum aku ni ...

Asam Pedas Ayam Dengan Daun Kesum

Selamat Tinggal Gerham Kecil Ku


Semalam petang punya cite ... akhirnya .. gerham kecil ku yang selalu membuatkan aku terkulai kesakitan di cabut jua ... lama aku mempertahankannya walaupun terpaksa menanggung sakit ... hahahaha ... semalam sakitnya sudah tak tertanggung ... apa lagi ajak en.suami pergi klinik gigi ... dan ... selamat tinggal gerham kecil ku ... hahaha

Thursday, May 01, 2014

Ayat Pembuka Rezeki

Ayat pembuka rezeki ... mari amalkan setiap hari ... semoga permintaan kita dimakbulkan oleh-NYA Yang Esa ... aminnnn

Lirik Dan Lagu Masih Mencintainya - Papinka



Masih Mencintainya - Papinka
Jika teringat tentang diri mu
Berlinang air mata ku
Ku rindu saat-saat bersama mu
Kasih sayang mu pada ku

Bila Tak De Air

 
Haiisshh ... memang susah time tak de air ni kannn ... ingatkan ari cuti ni nak clearkan segala kekotoran ... hmmm ... tak dapat ler nampaknya ... SAJ tutup air paip sebab memberi laluan pada projek pemasangan meter flow ... semalam dan hari ni .... sungguh susah rasanya tak de air paip .... mengada kannn ... hehe ...

Lirik Lagu Hanya Aku - Hyper Act



Hanya Aku - Hyper Act
Bersama janji kau sentuh rasa percaya
Hangat dinginmu mengundang rindu kecewa
Hanya aku dihuni sepi rasa kasihmu

Wednesday, April 30, 2014

Penyeri Hidup Ku

Anak-anak ku ... ayen, aisy dan zara ... 2 hero 1 heroin ... penyeri hidup mama dan abah 

Inilah anak-anak ku ... dah beso memasingnya ... ayen dah tingkatan 1 .. aisy dah darjah 1 ... zara dah 9 bulan ... cepat sungguh masa berlalu ... yer la ... mama pun dah tua .. hehe ... anak-anak mama dah beso dan dah boleh di suruh tolong mama kat rumah .. tapi kena pekik la jugak baru nak gerak ... dah jadi tarzan mama ... hahaha

Resepi Roti Daging Berkeju


Jumpa resepi ni kat internet ... memula terpandang pic dia ... wallah ... memang menyelerakan ... rasa hati teringin untuk mencuba ... bahan-bahannya nampakk cam senang di dapati ... ada ler seketul dua bahan yang tak de di kedai berdekatan rumah aku ni .. tak pe .. leh abaikan ... haha .. kiranya aku tak ikut bulat-bulat ler resepinya ... kira menderhaka ni ... apapun masih sedap rasanya ... jom layan resepi roti daging berkeju yang dah derhaka ni ... hahaha

Roti Daging Berkeju

Genap 9 Bulan Puteri Ku

Alhamdulilah ... semalam 29/4/2014 .. genap 9 bulan usia puteri ku, Zara Hana ... dah beso puteri mama ... makin cerdik ... makin banyak kerenah ... hehe ... makin comel pun iya jugak ... hehe ... cuma bam bam dah kurang ... maklum le .. makin buas kan .. nak merangkak .. nak memapah .. kalau badan berat tak terdaya ler nak angkat badan tu ... yer ker .. hehe .. tak tau pulak ...

Tuesday, April 29, 2014

Lirik Dan Lagu Bahagia Mu Derita Ku - Hafiz



Bahagia Mu Derita Ku - Hafiz
Ku dengar kau cinta sangat padanya
Ku dengar hatimu kini miliknya
Dia kan menjadi teman sehidup dan semati
Aku menjadi sahabatmu

Lirik Dan Lagu Relakan Jiwa - Hazama



Relakan Jiwa - Hazama
Kusangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta

Wednesday, March 26, 2014

Dah Merangkak La Dia

 Zara Hana tomeiii ... lukisan itam putih ... hasil olahan abah dia ... mata dia bolatt ... cute ... hehe

Waaahhh!!! dah laju dia merangkak ... sekejap jek dari dia tergoyang-goyang nak bergerak ... la ni dah laju merangkak ... lagi-lagi kalau pakai seluar panjang ... tak terkejar dibuatnya ... jadi mama dia ni sengaja pakaikan baju gaun .. jadi dia merangkak slow la sikit .. sebab lutut dia sakit kena karpet .. hahaha ... sabo jek la ...

Tuesday, March 11, 2014

Tomei Ku Zara Hana Batuk Selsema


Siannyer my tomeii Zara ... dah 3 4 ari batuk selsema ... ni batuk selsema pertama sepanjang 8 bulan usia dia ... batuk berkahak ... kalau batuk mesti muntah ... muntah lendir ... kahak ler tu kannnn ... sian dia ... tak selesa nak wat apa-apa ... tidur sekejap batuk ... sedar .. nangis tak puas tidur ... berdukung jek la kerjanya ... tak buleh tinggal seminit pun ... sampai mama tak leh buat kerja dibuatnya ... alahaiii anak ...

Tuesday, March 04, 2014

Gila-Gila Main Game Pou

 
Hahaha ... sekarang ni tengah kemaruk main game ... game apa ... game pou ... hahaha .... orang lain dah jemu ... aku baru nak kemaruk ... hahaha ... bukan setakat kemaruk main game pou yang bagi makan, mandi bagai tu ... game dalaman nya pun kemaruk jugak ...

Monday, March 03, 2014

Hilangkan Pahit Peria


Peria sejenis sayuran yang banyak khasiatnya terutama kepada penghidap kencing manis ... ianya boleh mengurangkan kandungan gula dalam darah ... tetapi malangnya peria ni pahit rasanya ... tak semua orang boleh makan sayur peria ni ... terutama orang yang bukan pemakan sayur ... macam aku .. hehe ...

Sunday, March 02, 2014

Sinopsis Cerekarama Potret Duka

 Cerekarama time ... tengok ngan anak-anak ... si kecik Zara tak mau tido ... kemaruk nak main .. maklum baru ligat bergerak ... si abang Aisy kesakitan jatuh basikal petangnya ... melecet tangan ... just cuci ngan letak ubat sendiri aje .. tak gi klinik pun ... mama leh jadi nurse ... hehe ... ok .. berbalik pada cerekarama ... kisah seorang gadis yang menghidap HIV positif ... dah nak kahwin baru dia cakap kat lelaki tu dia ada penyakit tu ... memula si lelaki terkejut tetapi bila tau macam mana si gadis dapat penyakit tu ... dia pasrah dan terima ... tapi sebenarnya si gadis tipu si lelaki ... haaaa ... apa yang terjadi bila si lelaki tau yang diri dia di tipu oleh si gadis tu ... jom layan sinopsis cerekarama Potret Duka aku ni ....

Cerekarama Potret Duka

Saturday, March 01, 2014

Sinopsis Episod Akhir Menjinak Ombak

Habis dah cite Menjinak Ombak yang ditayangkan kat tv3 setiap malam Jumaat, jam 9.00 malam ... sebenarnya tak follow setiap minggu ... ada gak yang tertinggal-tinggal ... hehe ... tapi episod akhir malam tadi tengok ... khusyuk menengoknya ... hahaha ... buleh la wat sinopsis episod akhir kannn ... hehe .. jom layan sinopsis episod akhir cite Menjinak Ombak ni ...

Slot Zehra : Menjinak Ombak
Episod Akhir

Friday, February 14, 2014

Rantai Mesin Emas Korea

Rantai leher emas korea jenis mesin 
Cangkuk S
Panjang 60cm
Harga : Rm 20.00 
Berminat sms/ wechat/whatsapp
019-7837417
atau email 
norainimastor@gmail.com

Resepi Daging Masak Kari Kering

Ada lebihan daging yang dah diperap dengan serbuk kari ... lebihan masa main bako-bako ari tu ... fikir-fikir apa yang boleh dibuat dengan daging tu yer ... nak masak kari daging yang biasa buta tu tak leh .. en.suami tengah pantang masakan bersantan ... jaga kesihatan katanya ... hehe ... tiba-tiba teringat masakan kari kering mak .. soo .. cuba-cuba la buat ... kot-kot sedap kannn ... dan alhamdulilah ... memang sedap bila dah jadi ... lawan dengan kangkung tumis belacan ... perrhhh ... makan tak hinggat ... hehe ... jom layan resepinya ...


Arrhhh ... Sakitnya Gigi


Mak ... tolong ... sakit gigi ... hehe ... dah tua rentung pun masih panggil mak kalau sakit eaa ... gigi gerham kecil yang sakit ... alkisahnya giginya dah tinggal tapak jek ... serpih sikit-sikit ... lama-lama tinggal la tapak dia ... tapi yang menjadi masalahnya ... akarnya masih kuat ... tu yang tak tergugat sikit pun tapak dia ... haaa .. cam mana nak buat????

Wednesday, February 12, 2014

Hilangkan Bau Hanyir Ikan


Suka makan ikan ... tapi kalau kena ikan yang bau hanyirnya terkuat ... tu yang tak suka ... satu rumah berbau ... contoh ikan yang berbau hanyir teramat ialah ikan parang ... abah memang suka makan ikan parang ... masak asam pedas kata dia ... memang ler isi dia sedap ... tapi tulang berselirat kat dalam ... ditambah bau hanyir sebab kulit dia berlemak ... melekat kat tangan bau dia yang harum tu kannnn ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...