Saturday, February 05, 2011

Aku cuti ...setengah hari... gi makan kenduri...

Hehe... Hari ni aku cuti setengah hari sebab gi majlis kenduri doa selamat kat umah mentua adik ipar aku yang no.2...kat Gomes..
Semasa aku tiba, acara belum bermula ... jadi, kami iaitu aku, adik ipar yg no.3, kakak aku, anak-anak aku, anak-anak sedara aku, abang ipar aku dihidangkan dengan makan tengahari. Disebabkan kami sampai agak lewat jadi, makanannya sudah hampir kehabisan. Jadi kami makan le apa yang tinggal aje iaitu asam pedas ikan mayung, sayur lemak pisang dan ikan masin kembung.
Acara yang dijangka bermula selepas zohor ditangguhkan kerana tetamu lambat datang kerana menghadiri majlis perkahwinan. Jadi, acara hanya bermula sekitar jam 3.00 petang. Acara dilaksankan oleh tetamu wanita.
Selesai bacaan, tetamu dijamu dengan makanan yang telah dihidangkan oleh pihak tuan rumah.
Menunya ialah mee sphageti berkuah laksa Johor bersama ulam-ulaman dan kuih-muih.
Sedap ... masing-masing makan bertambah. Anak-anak ku yang kebiasaannya tidak begitu mengemari laksa Johor pun makan sampai licin ... hehe...
Terima kasih yer biras ku lela sekeluarga kerana sudi mengundang aku makan hari ini.
Terima kasih juga untuk cenderahati yang diberikan.

Balai tempat makan...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...