Tuesday, February 01, 2011

Korean Movie: My Little Bride

Sinopsis oleh : aznanie

Mengisahkan seorang remaja perempuan yg masih bersekolah yg disuruh oleh atuknya berkahwin dengan seorang lelaki yg merupakan cucu kepada kawan baik atuknya itu. Alasannya ialah sudah berjanji dengan mendiang kawannya itu untuk menyatukan anak-anak mereka tetapi malangnya anak-anak mereka lelaki jadi, secara automatiknya jatuh kepada cucunya pula.

Suh Boeun, menaruh hati dengan seorang pemain baseball disekolah nya iaitu, Jungwoo tetapi dipaksa berkawin dengan Sangmin.

Mereka tiada pilihan, dan terpaksa bersetuju apabila datuk Boeun menggunakan helah. Tetapi perkahwinan mereka dirahsiakan memandangkan Boeun masih bersekolah. Hanya guru besar dan rakan baik Boeun sahaja yg mengetahui rahsia ini.

Keluarga Boeun meminta supaya Sangmin tidak menyentuh Boeun kerana menggangap Boeun masih kecil dan masih bersekolah. Sangmin mempersetujui permintaan itu.

Mereka tinggal serumah tetapi berlainan bilik. Boeun masih beranggapan dia hanyalah seorang remaja yang belum bersuami dan menjalin hubungan dengan Jungwoo. Sangmin mengetahuinya apabila ternampak Boeun di kaca televisyen sedang memberi sokongan kepada Jungwoo yg sedang bermain baseball.

Dan tanpa diduga Sangmin ditawarkan menjadi guru di sekolah Boeun. Dan mengajar di dalam kelas Boeun. Disekolah itu seorang guru wanita yg sudah agak berumur meminati Sangmin.

Tanpa disangka, rahsia perkahwinan mereka diketahui oleh guru wanita itu apabila satu pergaduhan berlaku dan Sangmin dan Boeun ditahan polis. Guru wanita itu berasa kecewa dan marah dan melepaskan perasaannya kepada Boeun dengan menyuruh Boeun melukis di dinding pentas untuk hari persembahaan sekolahnya seorang diri.

Sangmin berasa kasihan pada isterinya. Jadi, Sangmin memanggil kawan-kawannya menolong Boeun tanpa pengetahuannya.

Pada masa yang sama, Boeun masih menjalin hubungan dengan Jungwoo dan rahsianya terbongkar apabila adik Boeun dengan tidak sengaja telah merakam video Boeun dan Jungwoo di kedai cd. Dan video itu dilihat oleh seluruh keluarga Boeun dan Sangmin.

Boeun berasa sedih dan malu dengan kejadian itu. Sangmin datang memujuknya. Sangmin bercerita kenangan semasa mereka kecil dahulu. Dan pada masa itu baru Boeun sedar bahawa Sangmin sentiasa ada disisinya setiap saat diperlukan.

Dan kawan Sangmin memberitahu Boeun bahawa Sangmin menolongnya menyiapkan lukisan pada dinding pentas di sekolahnya membuat Boeun terharu dan sedar bahawa dia sudah mula menyayangi suaminya itu.

Semasa hari pementasan sekolah Boeun, sekumpulan pelajar perempuan yg tidak menyukai Boeun telah merancang untuk memalukan Boeun tetapi Sangmin mempertahankan Boeun dan di atas pentas itu Boeun mengakui yang dia menyintai Sangmin. Sangmin sungguh terharu dan memeluk Boeun.

Para Pelakon:
Moon Geun Young as Suh Boeun
Kim Rae Won as Sangmin
Park Jin Woo as Jungwoo

4 comments:

Mancis said...

special request ni... bila nak buat review KMovie cerita The Classic?? best cerita tuu.. mesti kena buat sinopsis.. ni request ye...

hehehe...

tentang aku said...

hehe .. insyallah .. coming soon .. after my work done ..okay .. thanks for your support ..

bas buruk said...

dah tgk movie nie..mmg best...
lawak giler..

aznanie said...

best kan movie ni .. hanya yang dah tengok jek dapat menilai kebestan movie ni .. hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...