Tuesday, February 22, 2011

Makan Capati !!!!

Abah nak makan sarapan nasi dagang ... sampai bandar penawar mencari ... dulu dia pernah makan sekali kat medan selera bandar penawar tu .... sekali pegi tak de pulak ... kata penjual tu ... orang yang buat nasi dagang tak anto ... tak buat ... jadi abah kecewa la ... nak makan nasi dagang ... yang dia kata sedap sangat tu ... hehe ... sian abah ...

Untuk mengubat rasa kecewa ... abah ajak makan capati pulak ... makan capati kat kedai umanyak ... umanyak tu sebutan orang banjar untuk panggilan mak. Sebab orang yang jual tu orang banjar dan sebaya ngan mak-mak ... jadi abah panggil dia umanyak ... dia tak kisah ... hehe ...

Begini lah capati di canai ...
Masa kami sampai kat kedai tu tak ramai dah orang ... tapi masa tu baru pukul 9 pagi ... hmm ... mungkin kedai umanyak ni tak de jual nasi lemak ... cuma jual capati ngan roti canai jek ... tapi kat tempat aku ni ... cuma kedai umanyak ni jek yang jual capati ... so, kepada penggemar capati kat felda ni ... kalau teringin nak makan capati gi ler kat kedai umanyak ni ... kat felda sening sebelah selekoh nak ke felda adela ... sebelah sekolah agama sening tu ... haha ... promote la pulak ... hehe ..

Begini lah rupa capati yang telah siap di masak ... 
Abah order 2 keping capati ... Aku cuma order sekeping jek ... anak-anak makan kuih yang aku beli kat pasar awam bandar penawar ... masa abah cari nasi dagang ler tu ...


Ni kuih yang aku beli kat pasar awam bandar penawar ... sorry yer umanyak ... pinjam pinggan sebentar ... hehe 

2 comments:

sawn said...

aiiii rasa lapor plak malam gini.. tiba-tiba rasa nak makan capati....

nyaman ngak capati tu

aznanie said...

nyaman juak ... try ler ... hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...