Tuesday, February 22, 2011

Check Gigi Ayen Dan Aisy kat Hospital Sultan Ismail Johor Baharu


Hari ni anak-anak aku, Ayen dan Aisy ada appointment dengan pakar gigi kat Hospital Sultan Ismail. Jadi ari ni Ayen tak gi sekolah. Tak pe sebab ada alasan kukuh dan ada surat cuti dari Hospital. Ayen dan Aisy memang mendapat rawatan pergigian kat Hospital Sultan Ismail ... ya la .. kan Ayen ni ada masalah kesihatan, jadi dah terlanjur buat abang dia, adik dia pun kena la juga, walaupun adik dia tak de masalah apa-apa ... hehe ...

Bangun pepagi, ingat nak gi cepat .. hmm ... keta pulak wat hal ... start ...tak nak idup pulak ... en.suami suruh aku tolak ... nasib baik umah kedai aku atas bukit ... jadi en.suami lajakkan ke bawah ... tak nak idup gak ... last-last panggil pomen gak ... haha ... Nasib baik pomen li selang satu blok jek dari kedai aku ...

Pendaftaran Pusat Hospital Sultan Ismail
Sesampai jek kat Hospital, terus gi kat Pendaftaran Pusat. Masuk jek pintu ... wow ... ramai nyer orang ... musti kena tunggu lama ni ... amik nombor giliran ... bila dah duduk tengok kat papan nombor tu ... mak aiii ... nombor aku 0764 ... sedangkan nombor yang tertera kat papan tu ... 0706 ... makna nyer ... ada lagi 58 orang sebelum aku ... huhu ... kena tunggu gak ler ... nak wat cam mana kan ...

Aisy dah tak keruan... lari sana ... lari sini ... jatuh ... telanggar kaki orang ... Ayen duduk jek ... muka dah macam ikan sardin ...eh ... ikan sardin ada muka ker ... haha ... apa-apa jek le ...

Aku suruh Aisy duduk ... sib baik dia dengo cakap aku ... dah duduk ... main kad appointment pulak ... di belek-belek ... di gigit-gigit kad tu ... kalau tunggu lama lagi, sah belubang la kad tu ...

Gelagat Ayen dan Aisy menunggu giliran nak daftar
Selepas daftar kat Pendaftaran pusat tu ... aku dan anak-anak bergegas turun ke tingkat bawah, ke Klinik Pakar Pergigian ... seperti biasa ... klinik gigi adalah klinik yang paling lenggang sekali ... huhu ... masukkan kad kat kotak yang disediakan ... tak lama ... terus masuk bilik rawatan ....

Ayen begitu sporting sekali ... masuk-masuk jek terus duduk kat kerusi rawatan tu ... wah ... semua staf nurse kat situ kagum ...haha ... anak aku ... 

Ari ni .. Ayen kena cabut geraham kecil gigi susu dia ... sebab gigi kekal dah tumbuh ... sebenarnya geraham tu dah patah sebelah ... jadinya yang dicabut tadi geraham yang tinggal sebelah tu jek ... tak yah pakai bius ... Staf Nurse Wong tu tarik jek sikit ... dah tercabut ... huhu ... senang jek ... Ayen pun tak cakap sakit ... cool jek dia ...

Yang si Aisy pulak ... wat ragam ... tak nak duduk kat kerusi rawatan tu ... puas kena pujuk ... tak jalan gak ... last-last dengan aku sekali duduk kat kerusi rawatan tu ... tak memasal ... huhu ...

Bukan wat apa pun .. tengok keadaan gigi ... kebersihan gigi .. ada plak ke tidak ... ada rosak ke tidak ... pastu sapu floride kat gigi ... dah .. tu jek ... yang nangis beria tu wat apa ler ... anak aku ni ... macam-macam ...

Lepas darah kat gusi Ayen nampak cam nak berenti keluar ... barulah kami dibenarkan balik ... beli ais ... kemam kat tempat cabut tu ... jangan makan ... minum ... 1 jam ... gosok gigi ... malam ... jangan kuat-kuat ... itu pesan Staf Nurse Wong pada Ayen ... Ayen angguk-angguk jek ... haha ... Ayen biasala ... mana cakap banyak ... 

    


  

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...