Thursday, February 17, 2011

Makan beramai-ramai ...



Penat tul hari ni, round the world. Dari Jabatan Pendaftaran Negara kat Bandar Penawar, amik My kad abah terus pecut gi Maybank kat Sg.Renggit, nak wat akaun Mybank abah. Ingatkan leh dapat buku n kad terus ...hmm... tak leh gak ... esok kena gi lagik ... amik pulak ... sib baik dekat ... hmmm ... kira dekatlah jugak dalam setengah jam jugak ler dari tempat aku ni ....dengan kereta ler ... kalau ngan motosikal ... harus lebih lagik ... huhu

Lepas habis urusan kat bank. Abah ajak makan. Kebetulan dah kul 11.00 pagi. Makan tengahari ler ni ... huh ... awal tul ... haha ...

Kami pun gi kedai makan kat tepi laut, ala... kedai makan yang aku makan tempohari dengan en.suami tu. Walaupun masih awal, dah ramai gak yang makan. Kebanyakkan pelanggan yang makan kat situ bukanlah orang-orang Sg.Renggit ni ... ramai dari tempat aku ... berurusan dengan bank ker, dengan kilinik ker, jadi selesai urusan terus gi makan macam aku ni ler ... hehe

Aku seperti biasa ler ... makan lauk asam pedas ... tapi ari ni ada ikan sembilang ... hmm .. sedap tul ikan sembilang ni ... dia punya rasa ... susahlah nak cakap ... dia punya enak, manis rasa ikannya ... aku amik dengan telo masin dan ikan cencaru goreng berserta sambal kicap ... sedap ... makan tak toleh lain dah ... haha

Abah makan nasi berlaukkan asam pedas ikan sembilang jugak dengan sayur pecal berkuahkan sambal kacang. Abah ngan aku ni sama citarasa ... suka makan asam pedas ... anak abah ... huhu

Adik aku, tam .. makan nasi berlaukkan asam pedas ikan kaci dan begedil ... tak amik telo masin .. lepas tu, sibuk ngecek telo masin orang ... apa daaa

Anak aku, aisy.. makan nasi separuh ngan kuah asam pedas ngan telo masin ... abis dia makan ... biasa tak abis ... sedap kot makan reramai ni ... suasana pun best ... dengo bunyi deruan ombak ... tapi agak bahang sikit ... maklumlah cuaca panas terik ... mata silau jek ...

Anak sedara aku, bit.. tak makan nasi ... makan wafer appolo perasa susu ngan air kotak teh bunga ...cam orang tua.. haha ... dengan gula-gula batang ... pastu tak nak duduk diam ... orang nak makan pun tak senang ... asik hilang jek ... geram tul ...

Untuk en.suami pula, aku tapaukan ayam masak lemak cili api ngan jambu potong asam boi ... en.suami puasa hari ni ... puasa sunat ... rajinnyer en.suami aku ni ... hehe


  

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...