Monday, February 21, 2011

Anak-anak Main Badminton

Inilah bakal penganti Rashid Sidek ... ahakz ...
Amboi anak-anak aku ... cam pandai main jek ... padahal masa ni angin punya ler kencang ... boleh pulak diaorang main badminton ... tengah-tengah main ... mak tam diaorang amik gambo ... posing la pulak ... berenti main kejap ... haha ...

Raket badminton tu ada 1 jek ... dah patah yang lagi 1 ... sibuk sangat si Ayen suruh aku beli ... dia kata kat sekolah ada kelab badminton ... dia nak masuk ... tapi kena pandai main ler dulu ... kat sekolah pun ada main gak ... tapi masa senaman jek ... sekejap ... tak puas ... haha ... anak aku ... macam-macam ...

Sempat posing  lagik tu ...haha 
Jadinya, aku suruh adik aku, tam... gi bawak diorang gi beli raket badminton kat kedai serbanika ... kat tempat aku ni ... kitaorang panggil kedai tu, kedai amoi ... sebab pemilik kedai tu ... putih, gebu cam cina... sebab dia muda ... panggil ler amoi ... hehe ..

Beli yang murah-murah jek dulu ... bukan nak bawak gi sekolah pun ... nak main sendiri-sendiri jek ... adik aku, tam beli raket badminton yang sepasang rega Rm 3.00. Ok ler tu ... tiap-tiap petang main ... kalau tak main dengan anak jiran sebelah umah aku ni ... Ayen main dengan adik dia, Aisy jek ... setakat pukul-pukul bola ... Aisy boleh jek ... haha

Tapi anak jiran sebelah umah aku ni ... kira teror gak main ... selalu tu ayen jek yang kutip bola ... dia main pukul jek ... kira tahap menyambut bola dia tu bagus ... haha ... aku pun tak tau sangat cara main badminton ni ... kalau dapat sambut bola yang dipukul lawan tu dah kira pandai main ler tu ...

Masa aku kecik-kecik dulu ... suka gak main badminton ... tapi geng-geng aku dulu tak berapa suka main badminton ni ... diaorang lebih suka main galah panjang ngan bola beracun. Nak main badminton ni kena ada regu ... baru menjadik ... kalau sorang-sorang cam mana nak main ... haha

Dulu kalau ada perlawanan badminton yang besar-besar kat tv ... cam piala thomas ... wah ... golongan bapak-bapak kitaorang siap wat gelanggang kat depan umah ... memalam diaorang main ler ... siap pasang lampu pam ... blok-blok lain pun join sama ... meriah ... siap ada makan-makan ... tapi abah aku tak main ...sebab abah aku gi niaga apam balik kat Sungai Rengit ... sian abah ... jauh dia pergi mencari rezeki ... dengan moto buruk dia tu ... balik musti dah tengah malam ... hari-hari pulak tu berulang ... musti penat kan ...

Apa pun sukan badminton ni ...dulu sukan kesukaan aku sebenarnya ... suka tengok perlawanan badminton kat tv ... tapi sekarang ni macam dah malas nak amik tau ... sibuk ngan urusan keluarga jek ... kerja ... anak-anak .... hmm ...


Aisy pun nak main gak ... ewah ... cam pandai jek nak pukul bola tu ... haha


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...