Monday, December 30, 2013

Pendaftaran Tahun 1 Sesi 2014


Hari ni ... 30/12 .. jam 8.00 pagi ... bertempat di dewan sekolah kebangsaan ... hari pendaftaran untuk tahun 1 ... bawak anak sekali ... aisy dah pakai baju sekolah ... bawak beg dan peralatan menulis ... bawak pensel warna sekali ... ada aktiviti dalam kelas katanya ...

Sunday, December 29, 2013

Jom Sampul Buku

Buku-buku sekolah aisy yang nak disampul ... ni baru buku sekolah kebangsaan .. buku sekolah agama lum kuarkan lagi ... buku teks pun lum dapat lagi ... sampul buku tulis dulu ... karang naik sekolah baru dapat buku teks .. darjah 1 kannn ... semua kena tunggu naik sekolah baru dapat .. kelas pun tak tau kelas apa ... kat mana ... nanti hari pendaftaran baru diberitau ... esok ler tuuu ...

Sinopsis Cerekarama 'Racun Ibu'

Malam minggu tak ke mana-mana ... duk umah tengok cerekarama ... berdua jek ngan puteri kecil ku, Zara Hana .... abang ayen ngan abang aisy gi ikut pak ngah dia berjalan ke bandar ... hmmm ... pantang orang berjalan ... nak ngikut aje kejanya ... gitu la bebudak ni kannn ... ok ... nak cite pasal cerekarama yang tajuknya Racun Ibu ni ... kisah kemelut menantu perempuan melayan ibu mertua yang banyak kerenahnya ... antara sabar ... meluat ... geram dan penat dengan keletah ibu mertua ... dah la si suami tak memberi sokongan langsung ... yang si ibu pulak pandai bermuka-muka ... depan anak bukan main baik sampai nampak menantu yang salah ... yang kasar layan dia ... huhu ... bila dah tak tahan sangat ... si menantu cari ubat untuk buat si ibu lemah dan mati cepat ... haaaaa ... jeng ... jeng ... jeng ... mati ker ibu mertua dia??? jom layan sinopsis cerekarama Racun Ibu yang aku karang selepas menonton cerekarama ni malam tadi ....


5 Bulan Sudah Puteri Kecil Ku

Alhamdulilah ... hari ini ... 29/12 ... genap usia puteri kecil ku, Zara Hana 5 bulan ... makin besar ... makin bam bam ... makin comeiii ... makin lasak dan makin banyak keletahnya .... hehehe ...

Saturday, December 28, 2013

Tampal Menampal Dan Potong Memotong

Apa yang ditampal ??? Apa yang dipotong??? huhu ... apa lagi ... tampal lencana sekolah kat baju anak-anak ler ... potong kaki seluar sekolah ... seluar panjang terjelai ... kaki anak-anak tak berapa nak panjang kannnn ... hehe ...

Tampal lencana sekolah jek .. nametag lum dapat .. tunggu tengah sekolah nanti baru dapat katanya ... sorang sekolah kebangsaan .. sorang sekolah menengah ... dah beso dah anak-anak .. maka mamanya dengan rasminya dah tua ... hahaha

Thursday, December 26, 2013

Sinopsis Filem 'Bencinta'

Filem Bencinta yang di bintangi oleh Nora Danish selaku heroin ... Farid Kamil heronya ... dibantu oleh Qi Razali, Uqasha Senrose, Zalif Sidek, Angelina Tan dan ramai lagi pelakon yang hebat-hebat .... kisah rumah tangga ... kemelut rumahtangga apabila si suami berubah menjadi pembengis dan kaki pukul ... sanggup pukul isteri sendiri ... si isteri yang dipukul tanpa belas kasihan itu nekad melarikan diri dari suaminya ... lari dan lari ... akhirnya si isteri tak larat nak lari ... si isteri tekad berdepan dengan si suami yang bengis itu ... sebelum itu si isteri telah membuat persediaan sewajarnya ... bila dah bersedia baru si isteri berjumpa dengan si suami ... apa yang terjadi akhirnya ... jom layan sinopsis filem Bencinta yang di karang oleh aku ....


Zara Kat Sekolah


 Bam bam mama Zara Hana kat Sekolah Menengah abang Ayen ... tengah menunggu transport ... sempat posing-posing dulu ...  hahaha ...

Zara dah masuk sekolah ker??? haha ... tak lerrr ... Zara baru 5 bulan ... bukan 5 tahun ... hehe ... Zara ikut mama gi beli buku sekolah abang Ayen ... ari ni .. 26hb 12 .... sesi membeli belah buku sekolah .. Sekolah Menengah ... buku sekolah abang Aisy dah beli 24hb 12 aritu .. Zara ikut jugak ... hehe ... maklum ler ... nak ditinggal tak de siapa nak menjaganya ... lagipun Zara kan breast feding ... karang Zara nak susu susah pulak ... jadinya ... Zara ikut ke mana saja mama dia pegi ... gituuuuu ...

Sunday, December 08, 2013

Sinopsis Cerekarama Yeop Kaya Ke?


 Cerekarama Yeop Kaya Ke? ... Para pelakon utama Nazim Othman, Sari Yanti, Ramona Zam Zam dan Norman Hakim ...

Tuesday, December 03, 2013

Lirik Lagu 'Bar Bar Bar - Crayon Pop'


Bar Bar Bar - Crayon Pop

Dagachi won ppappappappa ppappappappa

Sunday, December 01, 2013

Sarang Ayen

Ayen dalam sarang ... mengeram ... hahaha ... nampak cam meja kann yang berselubung dengan selimut tu ... sebenarnya itu adalah kotak kayu  yang direka khas untuk kegunaan orang berkhatan (ayen le tu ) oleh abah aku yang sangat kreatif itu ... huhu ... mudah dibawa ke mana-mana ... lagi-lagi untuk budak yang tak suka duduk di satu tempat dan mudah bosan seperti Ayen ni ... sangat-sangat efektif lerrr ...

Nasi Goreng Sedap


Alhamdulilah ... rezeki ari ni ... hujan-hujan ni ada orang bagi nasi goreng yang sangat-sangat sedap ini ... terima kasih kak Uji ... akak macam tau-tau jek saya ni sedang kelaparan yer ... patut ler ada bau masakan yang sangat sedap menusuk-nusuk idung saya ni ... terus kelaparan yang amat sangat ... hehe ... dan saya sungguh bertuah sebab dapat merasa nasi goreng bersama ayam goreng bersalut tepung yang sungguh rangup dan sedap ini ... hehe

Saturday, November 30, 2013

Menempah Baju

Ini kain ela .. yang kala ijau tu 2 meter setengah ... yang kala oren tu 4 meter ... kenapa tayang pic kain ela ni?? nak berjualan ker ??? tak lerrr ... saje nak cakap ... ari ni nak gi menempah baju ... hajat hati nak buat baju kurung moden ...  dah lama tak berkurung moden ... biasanya tempah baju kurung biasa atau kurung pahang ... ooppss ... tak tempah ... beli yang dah siap jek ... mudah dan harga pun lebih murah ... kain pun buleh tahan cantik ... kannnn .. sapa setuju???? hehehe

Friday, November 29, 2013

Happy 4 Month My Little Princess

 
Hari ini ... 29/11/2013 ... genap usia puteri kecil ku, Zara Hana 4 bulan ... wahhh ... sudah 4 bulan yer ... tak sedar masa berlalu ... pejam celik pejam celik dah 4 bulan ... patut dah makin cerdik ... mulut dah macam bertih goreng ... bercakap jek ... suka melayan ... entah apa agak nya yang di cakapkan dia ... mama dia ni cakap lain .. dia cakap lain .. hehe ...

Thursday, November 28, 2013

First Time Demam

Puteri kecil ku, Zara Hana ... demam .. sian dia ... nasib baik masih kuat nyusu ... tak nak ketawa dah ... monyok jek .. bibir pun merah ... panas ... siannnnya dia ... semoga cepat sembuh yer sayang mama ... 

Alhamdulilah ... Selamat Sudah Bujang Ku Berkhatan

Selamat berkhatan Ayen ... semoga cepat sembuh yer ... sayang bujang mama sorang ni ... lepas ni dah jadi bujang benaran ... wahhh ... cepat betul masa berlalu ... terasa dah tua la mama ni .. hehe 

Friday, November 22, 2013

Ayen Dah Check In

 
Hari ini .. hari jumaat ... 22/11/2013 ... jam 12.30 petang ... selamat check in di wad pembedahan kanak-kanak Hospital Sultanah Aminah ... Ayen nampak cool walau sebenarnya gemuruh di dalam ... haha ...

TemuJanji Di Hospital Sultanah Aminah

Bawak Ayen gi jumpa pakar pembedahan kat Hospital Sultanah Aminah ... sebenarnya aku gi bulan lepas ... tapi masa tu main terjah jek .. just bawak surat refer dari doktor HKL jek ... so ... nurse kaunter pendaftaran tu bagi ler tarikh untuk jumpa pakar ... haaaa ... ingat .. kena amik temujanji dulu baru leh jumpa pakar .. bukan leh main terjah jek .. hahaha ...

 Klinik pakar pembedahan ... nombor kat bilik no 2 tu nombor 10 ... yang bilik nombor 3 tu nombor 20 ... nombor giliran Ayen ialah nombor 47 .. hahaha ... amik ko .. pegi pun dah siang .. orang beratur seawal jam 6 pagi lagi .. kaunter lum bukak dah muncul ... patut ler dapat nombor 1 ... tak gituuu ...

Sunday, November 17, 2013

Sinopsis Panggung Sabtu "Ahista Ahista'

Layan cite hindustan petang sabtu ... cite Ahista Ahista tajuk dia ... filem ni dah lama ditayangkan .. sekitar tahun 2006 lagi ... guna pelakon yang kureng meletup kat sini ler ... kat Bollywood sana tak tau ler meletup ke idak ... hehe ... kisah seorang lelaki yang hidupnya tak punya apa-apa tapi lepas jumpa seorang awek terus ada semangat untuk memajukan diri ... dari kerja amik upah jadi saksi kahwin terus jadi penyelia kawasan sebuah bank ... haaaa ... gituuu ... dasyat penangan cinta ni kannn ... hehe .. jom layan sinopsis filem Ahista Ahista ni ...



Sinopsis Cerekarama Sarah & Hajar

Cerekarama malam tadi ... kisah sedih ... kisah suka duka rumah tangga ... kisah seorang suami yang terpaksa menurut apajua kehendak isterinya ... kisah seorang wanita yang menghidap penyakit kanser .... berjuang melawan sakit dengan cara tersendiri ... haaa itu intro jek ... jom layan sinopsis cerekarama Sarah & Hajar ni ...

Saturday, November 16, 2013

Musim Cuti Persekolahan Sudah Bermula


Hari ini .... 16/11/2013 .... permulaan cuti persekolahan .... Ayen dan Aisy suka sangat .... tamat sudah adegan tarik-menarik pagi-pagi nak mandi ke sekolah ... haha ... paling seronok si Aisy ler ... dia memang liat nak bangun pagi ... kejut sekali dua memang tak de bangunnya ... puas ditepuk ... baru nak bukak mata ... huhu ...

Friday, November 15, 2013

Kalut Atuk Melayan Cucu-Cucu

Sampai terpejam mata atuk yerr ... dua-dua tangan pegang cucu ... yang kecik dan sederhana kecik ... yang besar tu pun tumpang mendengki adik dia ... si Luqman tu nak berdukung tapi si atuk tengah pangku si kecik Zara .. apalagi melalak ler si Luqman ... bila Luqman dah melalak ... suaranya nyaring macam wisel ... abis la baby Irfan sedar nanti ... kejadian ni kat umah adik aku kat Bangi ... bulan lepas kitaorang ke rumah dia sebab dia nak konvo ... kami tak gi UKM .. malas nak bersesak ngan orang-orang ... abah ngan mak jek yang pergi .. adik aku tu harus la pergi .. dah dia yang nak konvo nya kannn ... huhu ...

Thursday, November 14, 2013

Sardin Roll Frozen


Semenjak ada anak kecik ni semua kerja kena wat laju-laju ... sarapan pun kena wat secepat mungkin .. tak leh lama-lama bertapa kat dapur ... Ayen nak bekal pegi sekolah ... Aisy nak sarapan dulu sebelum ke sekolah ... so .. mama dia ni kena  lah masak ... kannn ... nak masak nasi goreng memang tak sempat ler ... jadi, malam-malam aku wat makanan yang buleh disimpan dalam frozen ... esok tinggal goreng atau hangatkan aje ... dan salah satunya adalah sardin roll ... anak-anak memang suka makan sardin roll ni ...

Wednesday, November 13, 2013

Hari Graduasi Ayen Dan Aisy



Hari ni ... tanggal 13/11/2013 ... di adakan Hari Graduasi Sekolah anak-anak ... dua-dua naik pentas amik sijil ... sorang tamat prasekolah ... yang sorang lagi tamat darjah enam ... dua-dua pakai jubah ... kiranya hari ni hari konvo anak-anak ler ...

Wednesday, November 06, 2013

Dodol Ani Sekinchan Serius Sedap!!!

Gerai dodol Ani Sekinchan ... jooommm borong dodol ... dijamin sedappp ... terbaiikkk 

Balik dari rumah nenek di Sekinchan, Selangor ... ternampak gerai dodol ... en.suami cakap kat sini kan abah beli dodol aritu??? ... yer la .... ini la gerainya .... en.suami berhenti ... aku pun apalagi terus terpa keluar ... teruja beb tengok dodol .... banyak jenis dodol ... dodol durian ada ... dodol labu ada ... dodol asli pun ada .... wajik pun ada ... tapi aku lebih teruja dengan dodolnya aje ... hehe ...

SPM Today!!!!

Hari ini peperiksaan SPM bermula ... belum terlambat rasanya nak ucapkan selamat menghadapi peperiksaan untuk anak buah ku, Epa ... mama doakan Epa dapat menjawab semua soalan dengan tenang dan penuh keyakinan ... jangan gabra ... jangan panik... rilex ... tenangkan hati ... jawab dengan tenang ... jangan gopoh-gopoh ... jawab satu persatu ... okey ... mama tau Epa buleh buat yang terbaik ... sebab Epa dah bersedia dari awal kannnn .... In Shaa Allah ....


Tuesday, November 05, 2013

Sinopsis Telemovie Istiqamah

Pagi tadi, masa bersantai ngan anak-anak depan tv .. tengok tv9 ... kebetulan telemovie Istiqamah ni sedang bersiaran ... telemovie sempena Maal Hijrah hari ini .... kisah yang berkisar tentang sebuah kehidupan sekeluarga yang diuji dan diduga oleh ALLAH  S.W.T ... diuji dengan kesakitan .... kesusahan hidup ... hasad dengki orang sekeliling ... dianiaya oleh saudara sendiri ... dan bermacam-macam dugaan lagi .... yang pasti dugaan itu adalah untuk menguatkan keimanan dan Istiqamah dalam diri .... jadi ... layan jek la yer sinopsis telemovie Istiqamah ni ...

Monday, November 04, 2013

MasterChef Muda Sekolah


 MasterChef Muda Sekolah ... hehe ... ini ler Ayen ... sempat posing tuuu ... haha 

MasterChef muda sekolah la pulak ... dah berjenuh aktiviti padang ... dengan futsal la .. bola sepak sepak la ... badminton la ... habis semua aktiviti sukan dibuat ... last-last timbul idea nak buat masterchef pulak ... apa tu masterchef??? pertandingan memasak ker?? hahaha ... mana ada ... bebudak ni bukan reti memasak ... karang meletup dapur kat sekolah kalau bagi bebudak ni masak ... pertandingan ni hanya untuk deko sahaja ... masak bahan di rumah ... suruh ler mak ke kakak ker yang pandai masak ... tiba kat sekolah baru hias cantik-cantik dalam pinggan .... kerja berkumpulan ... jadi kena bagi-bagi tugas ... semua orang kena bawak peralatan yang dah ditetapkan ... anak aku ayen bawak cawan kaca ... disebabkan rumah aku yang comeiii ni hanya ada mug ali cafe ... bedal jek la bawak mug tu jek ... hehe ...

Sunday, November 03, 2013

Sinopsis Cerekarama Putu Piring Vs Putu Mayam

Cerekarama malam tadi adalah sempena perayaan Deepavali .. Turn cite kelaka .. Memang kelaka abis ... Anak-anak gelak sampai tergolek-golek ... Hahaha .. Over la tu ... Kisah rumahtangga Wafia ngan suaminya Hadi .. Wafia ni kuat membebel ... Mengongkong pulak tu .. Queen kontrol ... Panas baran pulak tu .. Kesian si Hadi asik kena marah aje .. Pulak tu si Wafia tu kalau nak marah suami dia tak kira tempat .. Depan orang pun ditengking jugak si Hadi tu ... Ok la yer ... Layan jek la sinopsis cerekarama Putu Piring Vs Putu Mayam ni ...

Friday, October 25, 2013

Bila Zara Tido

Bila Zara tido ... Mama pun macam lipas kudung menyiapkan kerja rumah ... Siap basuh pinggan periuk belanga .. Terus mandi .. Nak ke Sungai Rengit .. Ada urusan sedikit .. Hehe ..

Zara tido lena sampai mama siap wat kerja ... Siap bersolek bagai .. Siap sarapan ... Dia masih lena .. Yang paling best siap wat blog tu .. Hahaha .. Bagus .. Bagus

Thursday, October 24, 2013

Makan Sedap Katanya

 Kaunter KFC kat Giant Plentong .. ni yang terbaru selepas diubah suai ... besar kawasannya ... bahagi 2 ... dah ada pintu kaca ... air cond lerrrr .... 

Makan kat KFC ... Ngan anak-anak .. Ngan en.suami ... Makan sedap kata anak-anak ... Hehe

Sunday, October 20, 2013

Sinopsis Cerekarama Ciptaan Terindah

 
 Cerekarama Ciptaan Terindah ... di tayangkan di tv 3 malam tadi ... terkejut tengok perubahan waktu ... biasanya ditayangkan kul 10 malam ... malam tadi awal pulak ditayangkan ... nasib baik sempat menontonnya ... hehe

Saturday, October 19, 2013

Gaya Tido Anak-Anak

Seronok perhatikan anak-anak tido ... macam-macam gaya ... ikut keselesaan diaorang ... ada yang suka tuutp mata .. letak tangan kat muka .. pegang telinga .. isap jari ... gentel bantal ... macam-macam la ... ayen dulu suka tido berbantalkan lengan aku ... lenguh ... aisy pulak suka tido himpit orang ... ganas sikit budak aisy ni tido ... kaki mesti kat badan orang ... haha ... biasalah kan kalau tido mana la nak sedar apa yang dibuat ... sedar-sedar dah hilang bantal selimut ... punyalah ganas ...

Tapi kali ni nak cite pesen tido Zara ngan Luqman ... Zara suka letak tangan kat muka ... kadang-kadang tutup muka ngan lengan ... kadang-kadang suka pegang telinga ... mana yang best pada dia la kann .. hehe

Puteri ku, Zara ... tido dalam buaian ... tangan pegang telinga ... hehe ... selesa la tu kununnya ... mata pejam rapat ... tanda tido nyenyak tu ... bagus-bagus ... tido nyenyak nanti bangun tak meragam ya sayang ...

Ini anak sedara aku, Luqman ... dia ni nak tido banyak kerenahnya ... sebelum tido kena jelum kepala ngan badan dulu ... harus bukak baju kalau nak tido ... 2 jari masuk mulut ... jari tengah ngan jari manis ... isap ler jari tu sampai tertido ... mata pulak tak berapa nak rapat ... memang cam tu la dia tido ... mata tak pernah rapat ... kadang-kadang tak tau dia ni tido ke idak ... hehe ...

Masak-Masak Raya Haji

 Cite masak-masak raya korban yang lepas ... Subuh dah kelentang-kelentung ... sorang-sorang hokeyyy .... huhu ... rumah sendiri memang ler sorang-sorang ... kalau balik umah mak haruslah beramai-ramai kannn ... tak kisah lah tu .. sorang ke ramai ker ... kena masak jugak ... request dari adik beradik dan en.suami sendiri yang menginginkan masakkan ari tangan aku ... frust sebab raya yang lepas tak dapat makan kari daging dan ayam masak merah air tangan aku ... hehe ... sooo ... menunaikan hajat diaorang la ni ...

Ayam kena goreng dulu ... baru leh masak ayam masak merah ... goreng just letak garam ngan kunyit jek ... dan jangan garing-garing gorengnya ... agak-agak dah kuning sikit tu buleh angkat ...

Tumis lada kering yang sudah diblend bersama bawang merah dan bawang putih ... halia jugak ...campakkan sekali serai yang diketuk ke dalam nya ...  tumis lada hingga garing ... dah garing baru masukkan gula, garam dan serbuk perasa ... letakkan air asam jawa sedikit ....

Taraaaaa ... dah pun siap ayam masak merah aku ... snap pic dalam kuali jek ... menandakan siap masak terus snap pic ... hahaha 

Ini kari daging yang belum masuk santan ... tengah tunggu kentang empuk ... masukkan sekali daging supaya dagingnya serap bahan-bahan dalam kari daging ni .... biarkan mereneh sampai kentang empuk ... 

Dah siap kari daging aku ... masak banyak ... 1 periuk kooo ... ramai yang nak makan kari daging ni ... harus buat banyak-banyak ... hehe ... nampak menarik tak kala kari ku ... hehe

Tengah syok-syok masak .... Zara bangun pulak ... bawak jek Zara ke dapur ... teman mama masak ... tengok mata dia ... bulat ... puas tido la tu ... awal sungguh bangunnya ... nasib baik tak meragam sangat ... duduk kat kerusi tu ... senyap jek tengok mama ke hulu ke hilir memasak ... bagus .. bagus ... macam ni la mama sayang lebih ... hehe ...





Sunday, October 13, 2013

Suka-Suka Main Game

Ini cite ari jumaat lepas ... ikut en.suami gi service keta kat Plantong ... kami lepak kat pasaraya Giant sebenarnya ... en.suami tunggu keta sesorang kat pusat services proton tu ... haha ... sian en.suami ...


Sinopsis Cerekarama Kalung Kak Dara

Tengok cerekarama ngan si kecik Zara ... anak-anak bujang tak de ... ikut atuk diaorang gi KL .. umah adik aku ... tengok baby kecik anak adik aku ... bestt dapat gi jejalan ... mama ngan baby kena tinggal ... sedihh ... hehe ... tak pe .. layan cerekarama pun best  jugak .... turn cite kelaka ... kisah kak Dara yang mencari pasangan hidup ... citarasa tinggi ... nak kahwin dengan Dato ... orang biasa tak pandang ... kalah anak dara ... haha ... anak dia, Mimi bengang jek ngan cara hidup mak dia ... berbelanja mengalahkan orang kaya ... duit gaji habis dibelikan barang kemas ... pakai baju yang vouge ... alat make up lagi ... haaa tu la kisah kak dara ... jom layan sinopsis cerekarama Kalung Kak Dara ni ...


Saturday, October 12, 2013

Nasi Ambang Kak Uji

Nasi Ambang ... makanan tengahari ni ... kak uji bagi ... sedappp ... ikan kering yang garing ... ayam masak kicap ... banyakkkk ... berketul-ketul .... sayur goreng ... serunding ... banyak lauk dari nasinya ... sampai tak leh tutup tapau polisterin ... terima kasih kak uji ... sayang ketat-ketat ... hehe ...

Project Nuffnang Blogbuster : Ambi Pur Home Tectonic

Dapat offer lagi dari Nuffnang untuk projek Nuffnang Blogbuster ... kali ni untuk iklan Ambi Pur ... arahan yang diberikan seakan sama dengan iklan Ambi Pur dalam tv tu .... cuma gabungkan situasi sebelum dan selepas di sembur dengan haruman Ambi Pur .... tak payah dialog ... just mimik muka sebelum dan selepas haruman Ambi Pur tu di sembur ...

Wednesday, October 09, 2013

Nasi Ayam Penyet Kg.Pasir Puteh

 
 Pemandangan bahagian hadapan kedai makan ... nama kedai makan ni Warung Top 10 ... special menu adalah nasi ayam penyet ... buleh tukar ayam kepada ikan keli atau burung puyuh ... kalau nak tukar kepada udang atau sotong pun buleh ... haaaa ... menu baru tu ... makanan lain pun ada ... cam bakso ... cuba try la ... tak rugi ... memang dijamin sedapp dong ...


Melawat Hospital Sultanah Aminah


 Pintu masuk ke wad ... ada polis jaga kat dalam tu .... sibuk dia tanya aku nak ke mana ... sebab aku masuk ikut pintu belakang ... jadi leh masuk ke situ ... pastu selamba rock jek aku keluar dari pintu pagar tu ... sorry la en.polis .... bukan niat nak melanggar peraturan .. dah memang laluannya kannnn ... hehe 

Tuesday, October 08, 2013

Zara Kena Cucuk 2 Bulan

Diam tak diam dah 2 bulan usia puteri ku Zara Hana ... Sebenarnya dah lebih sikit dari 2 bulan ... Kalau ikut kiraan hari dah 68 hari ... Betul ker kiraan aku nih .. Ker misi yang silap .. Apa-apa jek la .. Janji tak terlajak jauh sangat .. Huhu


Monday, October 07, 2013

Wednesday, October 02, 2013

My Abah Melayan Cucu

 
Abah memang suka melayan cucu-cucunya ... Cucu-cucu pun suka kat atuk diaorang ni ... Tak kira la ... Cucu beso kee ... Cucu kecik ker ... Semua nak melekat kat atuk ... Sebab atuk sporting ... Suka bawak gi jalan-jalan ... Gi ngeteh la ... Gi main kat taman la ... Bawak gi beli jajan la ... Pendek kata semua yang best-best la leh buat ngan atuk dia ni ...

Pizza Home Made


 Kelmarin hari,  kak yong wat pizza ... Besttt .. Sedap plak tu ... Kak yong memang pandai masak .. Maklum la ... Tukang masak hotel la kannn .. Hehe ... My abah ajak gi umah dia kat BP .. Rupanya dia dah janji ngan adik aku nak wat kan dia pizza ... Apa lagi aku tumpang ngap la ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...