Saturday, April 09, 2011

Bermain Di Taman Permainan Bandar Penawar

Lepas gi makan sarapan tadi .. abah singgah Bandar Penawar .. dah janji dengan anak-anak aku nak bawak diaorang main-main kat taman permainan semalam .. ya ler .. singgah ler sekejap .. diaorang ni main bukannya lama .. sekejap jek dah jemu .. penat .. lelagi Ayen .. main buai sekejap pun leh pening .. haha .. gayat kata dia .. Aisy paling seronok .. kalau main buai tu mesti nak kena hayun laju-laju .. hayun sendiri tak reti .. nak suruh orang hayun kan dia .. si Ayen dah duduk jek kat buai tu .. pening ..


Pastu, gi main panjat-panjat gelungsur .. siapa tah yang design gelungsur ni .. punya ler tinggi nak sampai ke tempat untuk menggelungsur tu .. kena panjat tangga yang sekeping tu dulu .. kalau bebudak lagi kecik dari anak-anak aku ni tak leh main ler kat sini .. melanggit tinggi nya .. aku pulak naik seram tengok anak-anak aku memanjat .. buleh pulak tu .. Aisy memang berani betul .. tak de pun nak suruh aku pegangkan dia .. dia panjat sendiri jek .. kalah abang dia .. laju jek memanjat .. tau-tau dah sampai atas dah .. dah menggelunsur pun .. hiiiisss .. berani betul ..
Aisy memanjat dengan confidence sekali ..

Sampai merangkak Ayen .. punyalah gayat nyer .. haha

Diaorang ni baring masa gelungsur tu .. bukannya duduk .. tu yang keluar jadi cam ni .. haha .. anak-anak aku ..

Lepas penat memanjat .. bergelungsur .. diaorang main jongkang-jongkit pulak ... masa Ayen dah naik kat jongkang-jongkit tu, tiba-tiba datang seorang budak lelaki yang tidak dikenali terus jek duduk kat jongkang-jongkit yang sama dengan Ayen .. dah Aisy tak dapat main dengan Ayen .. tapi Aisy bukan kira pun .. dia naik jugak jongkang-jongkit tu .. duduk kat depan Ayen .. haha .. boleh la tu .. bergerak jugak jongkang-jongkit tu .. pandai-pandai ..

Kitaorang lepak kat sini dalam setengah jam jugak lah .. aku, tam dan akma duduk kat pondok .. tapi banyak nyamuk ler pulak .. kecik-kecik nyamuknya .. bukan setakat gatal .. tapi sakit bekas gigitannya tu ... apa lagik .. panggil anak-anak .. gi kat kereta .. bila abah nampak kami dah gerak ke kereta .. dia pun kelam-kabut ler mengikut kami .. hehe ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...