Thursday, April 14, 2011

Burger Oblong .. Pasar Malam Mari!!

Tadi gi pasar malam .. kat tempat aku ni jek .. tak jauh dari rumah aku .. jalan kaki .. 5 minit jek dah sampai .. huhu .. pegi dengan satu tujuan iaitu nak beli burger oblong .. sedap betul rasanya .. sebijik rasa cam prosperity burger kat mcdonald's tu .. huhu .. ada 2 pilihan burger ni .. nak yang ayam atau yang daging .. terpulang .. rega sama jek .. Rm 3.50 sebijik .. lada hitam dia berasa sungguh .. sedap .. rasa tak cukup makan sebijik .. haha .. kalau makan kongsi-kongsi lagi la tak cukup nya .. haha ..

Bentuk burger oblong ni sama jugak cam prosperty burger tu .. panjang .. tapi atas roti tu tak de bijan .. kosong jek .. cam roti burger biasa ler .. daging burger tu lepas di masak kat kuali leper tu, dicelup dengan bancuhan sos lada hitam .. sos lada hitam tu dicampur dengan sos barbeque dan di masak dan di campur garam dan serbuk perasa .. pastu baru letak kat roti ... atas daging tu diletak mayonis, salad, sos cili .. pastu apit dengan roti bahagian atas .. pastu balut dengan kertas pembungkus .. dah siap burger oblong ..

Dari mana dapat nama burger oblong yek? Adakah sebab burgernya panjang jadi di panggil long .. ye ke .. sebenarnya anak sedara aku, along yang kenalkan burger ni kat aku minggu lepas .. kata dia, mama nak try tak burger baru .. sedap .. namanya burger oblong .. haa .. terkejut jugak masa dia tunjukkan rupa paras burger ni .. sekali rasa .. wah terus suka ..aku ni memang suka produk yang ada rasa lada hitam ni ..  jadi minggu ni aku pun gi cari kat pasar malam ni .. ada .. tapi disebabkan ramai la pulak orang kat gerai ni .. jadi tak dapat nak snap pic banyak-banyak .. malu beb .. aku ni kan pemalu orang nyer .. haha ..
Anak aku, Aisy pun suka jugak burger oblong ni .. abis dia makan burger oblong ni .. tapi berulam air ler .. pedas kata dia .. haha ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...