Wednesday, March 16, 2011

Sinopsis Novel 'Pelabuhan Kasih - Lily Suriani'

"Izinkan ku pimpin dirimu dari kamar waktu yang sepi itu"

Fatin Nabilah gadis sederhana yang jauh dari kehidupan sosial. Pelajaran adalah tunggak utama dalam hidupnya. Dia juga berpegang teguh pada prinsip 'lelaki pertama yang keluar dengannya akan dipastikan menjadi suaminya'.

Perkenalannya dengan Azril Adam, teman sekampus telah menerbitkan bibit-bibit cinta yang tidak diduga. Azril menjadi lelaki pertama yang berjaya mencuri hatinya. Kehadiran lelaki itu membuatkan hidupnya semakin ceria. Malah, dia redha menerima sikap panas baran Azril yang sering menyakiti hatinya atas prinsipnya bahawa lelaki itulah bakal teman hidupnya.

Perkahwinan yang dibina ibarat retak menanti belah. Tidak tahu di mana silap, Fatin sering menjadi mangsa cemuhan Azril. Akhirnya, Fatin terpaksa akur bahawa prinsipnya itu harus di campak jauh. Azril ditinggalkan setelah Fatin menjadi saksi pernikahan kedua suaminya dengan Nadira. Fatin pergi bersama dua anaknya dengan hati yang terluka.

Sukarnya hidup yang dilalui Fatin setelah bergelar 'Miss J'. Bermacam dugaan dan rintangan yang dihadapi. Puas menangis. Namun, hidup mesti diteruskan. Demi anak-anak, Fatin harus kuatkan semangat. Di tepis cabaran di tangkis cemuhan. Fatin yakin dia kuat. Namun, dalam hati ada rasa sepi. Ada rasa rindu pada seorang bergelar lelaki.

Cinta pertama memang indah. Tapi tidak bermakna cinta yang datang selepas itu, tidak sehebat cinta pertama. Kehadiran Fazil yang begitu setia, disambut baik oleh Fatin. Biarpun penantian itu satu penyeksaan, tapi jika yang diidamkan akhirnya menjadi nyata, dia rela menunggu biarpun beribu tahun.

Akhirnya, sauh kasih Fatin berlabuh jua. Kali ini diperlabuhan cinta Fazil. Semoga kesetiaan Fazil tetap utuh selamanya, biarpun badai sentiasa bergelora.

Sinopsis oleh : aznanie

Penulis   : Lily Suriani
Terbitan : Alaf 21
Point     : 5/5

* Best gak novel ni .. Fatin tu cool jek .. penyabar betul .. suami dia nikah pun dia sanggup tengok .. fuh .. mana ada orang pempuan yang cam tu ... yang si Azril tu pulak ... dia yang buat hal .. lepas tu terhegeh-hegeh nak berbaik semula dengan si Fatin .. tak dapat ler beb .. tak dapat cara pujuk .. dia guna pulak cara paksa .. tapi si Fatin ni .. terror belasah orang .. haha .. kena sebijik si Azril tu penendang si Fatin .. kena hentak dengan lampu tidur lagik .. amik ko .. haha .. aku suka si Fazil tu .. cam loving habis .. setia pulak tu tunggu Fatin .. akhirnya dapat gak diaorang bersama .. hmm .. best .. happy ending .. huhu

4 comments:

faezfizz said...

hai..blogwalking..nice blog :) already follow ur blog, plz follow me back.. http://pbct-faezfizz.blogspot.com

aznanie said...

Hai ...
Thank sudi jalan-jalan kat blog akak .. hehe

Fadz Sweetsour said...

Hye...sory gng...nk tny,kalo awak bole carikn novel pelabuhan kasih ni utk saye...brape hargenye pun saye sggp bayar kalo ade...pls,really need it...thanks

Anonymous said...

Hi Fadz, awk try tgk fb Novel Latest. Sy ada ternampak novel ni dia jual tapi x sure ada lagi ke tak
https://www.facebook.com/novel.latest/photos

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...