Friday, March 25, 2011

Demam Tanam Bunga

Sudah semakin tiba .. masa untuk menentukan siapa pemenang felda tercantik .. huhu .. jiran sekampung mak semua bergotong royong memastikan halaman rumah mereka telah ditanam dengan bunga-bungaan yang di mestikan ... jugak pokok sayuran tidak dilupakan. Dulu aku dah buat posting tentang pertandingan kecerian kampung .. ini follow up sikit-sikit jek ler ..

Hari tu kan aku ada buat jugak pasal kemusnahan tanaman bunga mak ni .. jadik hari ni mak mula la tanam semula pokok-pokok bunga tu .. ye la .. 2 minggu lepas sibuk menguruskan majlis perkahwinan adik aku, tam .. jadi mak tak de masa langsung untuk tengok tanaman dia .. sian mak .. banyak yang dah layu .. yang kena pijak masa kenduri tu pun ada gak ...

Semalam aku ngan mak gi nursery kat pasak .. beli pokok bunga ngan pasu .. beli tak banyak .. cuma 6 pokok bunga ngan 5 bijik pasu jek .. reganya Rm 60.00 .. huhu .. sikit cam tu .. itu pun bunga yang menjadi kewajipan setiap halaman umah .. mak tak dapat lagik .. bunga mutiara namanya .. ada setengah tempat namanya bunga sinar pagi .. entah ..aku pun confius .. 1 pokok ..2 nama ..hmm ..

3 comments:

aidah said...

Salam perkenalan, thanks sudi singgah di blog akak. apa2 resepi yg ingin dicuba dipersilakan, memang semuanya untuk dikongsi bersama.

aznanie said...

terima kasih jugak sudi jenguk blog kita ni .. jugak terima kasih sebab izinkan kita kongsi resepi ... hehe .

MiSsZ said...

Bestnyer,... jumpa juga ngan org yg suka bunga2 garden ni..

Aznanie ngan mak Aznanie leh tolong mIssz tak.. missz tak tau nama bunga kat garden missz ni..

Nanti tengok sini:
http://missz84.blogspot.com/2011/04/bunga-bunga-di-garden-rumah-missz.html


bgtau nama bunga kat ruangan komen yer.. Thanks aznanie

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...