Thursday, March 24, 2011

Layan Mee Goreng Basah

Abah bawak sebungkus mee goreng basah datang umah aku .. kebetulan yang amat sangat .. ye ler .. ari ujan .. ayen ngan aisy dah merengek lapo .. apa lagik cam orang ngantuk di sorong bantal ler .. ni tak .. orang lapo di sorong mee goreng basah .. haha ... aku tanya abah, kenapa beli sebungkus jek .. dia cakap merasa dulu .. kalau bekenan dengan rasa dia esok-esok beli lagik .. la pulak .. yang lapo ari ni .. bukan esok .. huhu ..abah aku ..

Ayen makan tak toleh-toleh orang lain .. menyudu masuk mulut dia jek .. yang si adik terkial-kial nak pegang sudu .. sedap jugak rasanya .. tak pernah lagik beli makanan kat kedai makan tu .. mungkin sebab kedai tu terletak di kawasan yang jarang-jarang aku singgah kot .. jadi nak gi situ cam tak berapa nak best .. ni dah tau sedap ada harapan ler selalu beli kat situ .. huhu ..

Menurut abah,  kedai makan tu, ada beberapa lagik menu yang sedap-sedap .. contohnya seperti kuew teaw penang, mee hoon goreng basah ngan mee goreng basah ni ler .. tengok pic tu kan nampak menyelerakan mee nya .. huhu ..esok nak try kuew teaw pulak ler .. sedap ker tidak ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...