Wednesday, May 16, 2012

Kari Daging Ooo Kari Daging

Malam semalam masak kari daging ... nak makan dengan ketupat segera ... jauh pegi beli daging .. hehe .. alhamdulilah .. dagingnya tak ada urat dan sangat sedap ... resepi untuk kari daging dah buat dulu .. klik sini untuk melihat resepi kari daging ...
 Kari daging versi aku ...


Kalau cerita pasal kari daging ni .. automatik teringat kari yang dimasak oleh arwah abah mertua aku ... setiap hari raya, arwah abah mesti masak kari daging di makan dengan ketupat segera ... kadang-kadang masak kari daging ngan kari ayam serentak ... tapi yang habis mesti kari daging dulu ... arwah abah memang terror masak kari ... sedap sangat .. anak-anak dia semua nak balik makan kari abah ... kalau balik dah raya ke 3 memang tak dapat la nak makan kari arwah abah yang sedap tu .. tapi kini tinggal kenangan .. dah tak dapat nak rasa kari yang sedap cam tu lagi .. tak de nurun pun ilmunya kat anak-anak dia ... arwah abah dah ajar cara-cara memasak kari cara dia .. tapi tak samalah .. lain tangan lain rasa kot ...

Malam tadi makan kari daging dengan ketupat segera .. ketupat segera adabi la ... banyak-banyak jenama ketupat segera memang Adabi lah jadi pilihan ... suka bau daun kelapa dia ... wangi jek .. membangkitkan selera ... kenyal pun sedap ... tak la peroi .. yang penting plastik dia tak pecah semasa proses merebus .. ada sesetengah jenama tu, plastiknya pecah masa merebus .. dah terkeluar isi ketupatnya ... dah tak sedap nak makan ... ewahhh .. cam promote jenama Adabi pulak .. bukan apa ... benda baik kena hebohkan ... ini pendapat dan citarasa aku ... lain orang lain citarasanya ... gituuuuuu
 Ketupat segera yang dah dipotong-potong ... sedia untuk di makan ... hehe

Ketupat segera jenama Adabi .. 6 ketul dalam setiap pek .. rega dia RM 6.50

Pagi ni, tengok dalam periuk masih ada lagi kari dagingnya .. apalagi .. hangatkan kari dagingnya .. makan dengan roti pulak .. roti potong ... yang biasa buat sandwich tu ... sedap jugak makan dengan roti ... makan sampai licin kari daging .. haha .. ye la .. tak baik membazir tau ... tak elok ... ALLAH marah pada orang yang suka membazir ... hehe ...
Roti sandwich jenama Hawaii ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...