Thursday, May 17, 2012

Chili Crab

Tengahari semalam masak chili crab atau bahasa melayunya ketam berlada ... anak bujang ni la .. sibuk nak makan ketam .. susah nak dapat kat sini .. kena pegi gerai ikan awal-awal pagi kalau bersungguh nak beli ... sebab stok tak banyak ... diaorang jual sekilo dua jek ... jadi, semalam en.suami ajak gi Bandar Penawar ... gi LYC .. beli daging lembu .. nak wat kari daging katanya ... terpandang pulak ketam bunga yang kala biru tu ... capai ler sikit ... sekilo Rm 16 ... buleh la .. buat lepas gian si bujang ni nak makan ketam ...

Chili Crab (Ketam Berlada)


Entry untuk resepi chili crab ni aku dah buat dulu-dulu ... klik kat sini untuk tengok resepi chili crab ... masak chili crab ni tak de la sesusah mana pun .. senang jek .. main campak-campak jek .. selain masak berlada ni aku suka masak lemak cili api ... klik kat sini untuk resepi ketam masak lemak cili api ... kalau nak masak lemak cili api jangan pedas-pedas sangat .. sebab kalau pedas sangat nanti rasa ketam tu lari .. sedang-sedang jek .. baru sedap hirup kuah ...

Ketam lemak cili api 

Hari tu ada ternampak ketam masak kicap ... cam sedap .. kuah kicap tak banyak .. cam serap semua kat ketam tu .. masak dengan cengkerang dia sekali .. sedap ker???? buleh try test tu .. hehe ... nanti kalau aku dah try .. aku post kat sini .. gambar serta resepi dan komen-komennya sekali .. orait ...

Ketam masak kicap

2 comments:

Zai Hamzah said...

pergh..sedap2..pekena tgh2ari ni bestnya..

aznanie said...

salam Zai Hamzah ...
Alhamdulilah .. sedap .. cuba try la .. senang jek cara2 nyer .. thanks sudi singgah blog akak

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...