Thursday, April 26, 2012

Resepi Garlic Bread

Hari ni nak kongsi resepi garlic bread atau bahasa melayunya roti bawang putih .. selalunya kalau nak makan garlic bread kena pergi pizza .. makan cicah dengan sup krim cendawan atau sup krim ayam .. aku suka sup krim cendawan .. hehe ... ok berbalik pada garlic bread tadi .. cara membuatnya tak susah mana pun .. rasanya pun sama jek sedap cam kat pizza tu .. biasa aku kalau buat garlic bread ni siap-siap beli sup krim jenama Knorr .. memang kenalah .. sedapppp ... jadi, jom layan resepi garlic bread versi aku ni ...


Garlic Bread / Roti Bawang Putih

Bahan-bahan :
  • Roti Perancis - potong sederhana tebal
  • Bawang putih - rebus dan  cincang sedikit kasar
  • Mentega / margerin
Cara membuat :
  • Gaulkan bawang putih yang telah direbus dan dicincang sedikit kasar bersama mentega atau margerin ( saya tak letak daun parsley sebab tak suka bau dan rasanya .. hehe) 
  • Sapukan di atas permukaan roti (jika roti ada dua permukaan, sapu kedua-dua belah roti)
  • Siap proses menyapu roti, bakarlah dalam oven pada suhu 160c selama 15 minit atau sehingga roti tadi nampak garing. 
 Makan garlic bread dengan sup krim macam ni baru ngam .. hehe ...

6 comments:

Gadis Bertudung Merah said...

kalau xcelur bawang putih ok ker?

aznanie said...

salam gadis bertudung merah ...
terpulang pada citarasa masing2 ... nak celur boleh .. tak nak pun tak pe .. tapi rasanya lebih sedap dicelur sebab bawangnya menjadi lembut dan mudah melekat pada permukaan roti ... gituuuu ...
terima kasih sudi singgah blog akak dan beri komen yer .. cuba la buat yer ... semoga berjaya

Junizaaa . said...

will try ! Thanks for the recipe :)

pemeliharaan mesin said...

keren

suria abu shah said...

Mcm mna nk buat sup krim tu

nazyue said...

Daun parsley tu dau sup ke daun ketumbar?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...