Tuesday, July 09, 2013

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak

Esok semua umat islam di Malaysia akan menyambut kedatangan bulan yang mulia .. bulan Ramadhan .. bulan yang penuh dengan keberkatan dan kemuliaan ... sama-sama kita melipat gandakan amalan kita di bulan yang penuh barakah ini ...



 Nak berpuasa kena lah berniat dulu ... niat puasa untuk sehari ... atau niat puasa untuk sebulan terus ... lebih mudah yang sebulan terus .. tak de la alasan lupa niat .. kannnn ... hehe ... tak lupa niat untuk berbuka puasa ... niat ni lebih excited diberi kat anak-anak membacanya ... diaorang baca dengan penuh perasaan .. siap makna sekali .. hehe ...

Persediaan untuk bersahur ... ni memang tiap-tiap di request oleh anak-anak ... nestum 3 in 1 ... lepas makan nasi ... minum pulak nestum 3 in 1 ni ... baru leh tahan lapar lama sikit ... ayat anak-anak la ni ... hmm ... sebenarnya aku yang tak leh makan nasi kalau nak puasa ... perut tak leh tahan .. pedih perut kalau makan nasi .. jadi aku minum nestum 3 in 1 ni jek la kalau bersahur .. anak-anak pulak nak .. tapi diaorang kenalah makan nasi .. kalau tak manalah tahan nak berpuasa seharian .. aku ni dah tua .. tak leh diikut ... haha ..

Di kesempatan ini aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua yang mengenali aku .. yang tak kenal pun buleh .. hehe  .. rakan-rakan fb .. rakan-rakan blogger  ... kepada semua umat islam di serata dunia ini ... walaupun mak buyung ni tak tau bila nak melepaskan buyungnya .. selagi terdaya aku akan menjalankan ibadah puasa ini ... semoga aku diberikan kekuatan mental dan fizikal ... amin-amin ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...