Monday, July 08, 2013

Resepi Ayam Goreng Simple

Sebenarnya tak tau nak letak nama apa kat ayam goreng ni ... tekak mak buyung nak makan ayam yang digoreng begini .. begini tu cam mana??? ayam goreng yang digoreng bersama bawang yang ditumbuk kasar ... bawang merah dan bawang putih ... sedapnya bukan main .. makan ngan nasi putih tanpa lauk lain ... perrhhh ... sedap sangat .... biasalah kann ... selera mak buyung ni kekadang memang aneh ... hahaha ... layan jek la resepi ayam goreng simple ni ...

Ayam Goreng Simple

Bahan-bahan:
Ayam - dipotong dan dibersihkan
Bawang merah - ditumbuk kasar
Bawang putih - ditumbuk kasar
Halia - ditumbuk kasar
Garam, ajinomoto - secukup rasa
Serbuk kunyit - secukup ayam

Cara membuat :
Lumurkan ayam dengan semua bahan di atas
Perapkan seketika (lagi lama perap lagi bestttt)
Panaskan minyak dalam kuali
Goreng ayam sehingga masak
Jangan terlalu lama, nanti bahan-bahan tumbuk tadi hangus
Siap dan hidangkan dengan nasi putih panas-panas ...

2 comments:

Jojet said...

nampak sedap sgt!

Nanie Noraini said...

salam Jojet ...
nampak sedap dan rasa pun sedap .. try la ... lauk untuk bersahur sangat sesuai .. anak2 pasti suka .. hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...