Saturday, July 20, 2013

Nyaris Di Rempuh Si Tonyok!!!!

Macam ni la si tonyok tu melintas tapi dalam keadaan laju ... mungkin dia pun terkejut ada kenderaan ... yang geram tu berderet 3 ekor sekali ... bukan nak berhenti bila nampak keta ... main lintas sesuka hati dia jek ... memang ngeri bila difikirkan balik ....

Fuuhhh!!!! memang mengerikan ... kisah berlaku semalam petang ... di saat azan hampir-hampir berkumandang ... kami iaitu aku ngan en.suami dalam perjalanan balik umah abah aku untuk berbuka puasa ... dah nak sampai umah abah aku dah ... memang kena lalu suatu kawasan berpaya sebelum sampai kat umah abah aku tu ... en.suami baru tekan minyak ... jadi baru nak lajak laju la ... tiba-tiba menderu melesup beberapa ekor makhluk yang tak di sangka ... 3 ekor babi ... nasib baik en.suami sempat tekan brek ... kalau takkkk ...


Brek emergency tu ... nasib baik tak berpusing keta ... aku pulak tengah membuyung cam ni ... mana leh kena hentakkan walaupun sedikit ... nasib baik tak jadi apa-apa ... berani betul binatang tu keluar ke kawasan ramai orang ... besar-besar pulak tu ... kejut makkkk ... hehe

Lepas jek bayangan binatang tu hilang ... en.suami meneruskan perjalanan yang tak sampai 5 minit tu ... memang dah dekat sangat ngan umah abah aku ... en.suami tanya ok ker???? aku rasa cam ok ... cuma baby bergerak sedikit kuat lerrr ... mungkin kesan aku berdebar-debar kot ... baby pun rasa sama ... kot laaa ... hehe ... en.suami kata nasib baik tak berdentum tadi .. kalau tak satu kerja kena samak pulak keta ... remuk satu hal ... memang syukur sesangat tak kena rempuh ngan si tonyok tu tadi ... sampai umah abah ... azan dah abis berkumandang ... cissss .. gara-gara si tonyok ... lambat kami berbuka puasa ... hampeeehhhh ..

2 comments:

Dilla Delaila said...

sitonyok tu klu dh melintas mmg x tgk kiri knn, main jln je....mcm muka dia jugek wat bodo je..

Nanie Noraini said...

haah kann .. org kata si tonyok ni tak de leher .. sebab tu dia tak leh toleh kiri kanan ... main terjah jek ... nasib baik tak berdentum petang tu ... alahai kalau bedentum ngan binatang ni ... kena samak ler keta ... hahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...