Monday, July 01, 2013

False Alarm!!!

Ne... no ... ne .. no ... ne .. no ... beri laluan ... beri laluan ... ambulan nak lalu ... ada emergency niiii ... hahaha ... apa ni???? ... nak cite apa sebenarnya ni?????


Nak cerita apa jadi kat aku pagi tadi la ni .... adik aku, akma call .. tanya nak ikut anto dia kat Kota tak??? dia mintak abah anto dia sampai terminal bas Kota ... aku ni bab berjalan memang on jek ... hahaha ... aku pun ikut la menghantar setelah mendapat green light dari en.suami ... hehe

Lepas jek si Akma naikk bas dia .. tata tata bagai ... aku ngan mak ngan abah ngan luqman ... gi soping kat kedai 1 Malaysia ... masa nak masuk dalam kedai 1 Malaysia tu cam rasa senak dan ngilu kat ari-ari ... tapi wat cool jek ... amik bakul ... amik barang ... lepas tu ... rasa denyutan yang kerap pulak kat ari-ari ... wahhh ... peluh mula mengalir ... tapi still tak cakap kat abah lagi ... tenangkan diri ... tarik nafas ... hembus ... sakit kat ari-ari masih terasa ... ada sikit-sikit sama cam resa nak bersalin ... maklum le ... mak buyung ni dah masuk 36 minggu ... hati dah rasa lain ... tapi mantain lagi ... jalan slow-slow ... masih boleh berbual ngan mak lagi walaupun peluh mulai mengalir-ngalir kat dahi dan badan ni ... berdoa supaya ianya adalah false alarm ... sebab tak bawak persiapan pun dari rumah ... cuma bawak buku merah pregnant jek ... karang kalau baby keluar nak balut ngan apa... kes naya tuuuu ...

Siap bayar .. sakit masih terasa ... slow-slow jalan masuk dalam kereta ... tarik nafas ... hembus nafas ... rilex ... alhamdulilah ... sakit mula berkurangan dan hilang sedikit demi sedikit ... fuuuhhhh ... legaaaaa ... peluh pun dah tak mengalir lagi ... maklum le ... pancarkan aircond kereta tepat-tepat kat muka ... hahaha ...

False alarm ... nasib baik aku tak mengelabah dan panik ... kalau aku panik ... nanti abah aku pun panik sama ... harus dah kena tahan kat wad ... berapa lama la kena tahan ... fuuuhhhhh .... nasib baikkk kannn ... sampai siap aku taip posting ni masih tak datang lagi sakit yang begitu ... harap-harap tak sakit lagi sehingga tiba waktu yang sepatutnya ... amin-amin ....

2 comments:

Anonymous said...

aduhai..kecut prut dgr..huhu..sib baik x terberanak..

tentang aku said...

salam ...
hehe ... yg empunya badan ni lagi la kecutnya ... bukan perut jek yg kecut ... haha .. nasib baik kannn ... tu la pengajarannya ... nak gi memana bawak bag baju baby sekali ... tak le mengelabah .. nak2nya bila dah masuk minggu2 terakhir ni kannnn ... fuuhhh ... nasib baikkk sungguh ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...