Wednesday, October 09, 2013

Melawat Hospital Sultanah Aminah


 Pintu masuk ke wad ... ada polis jaga kat dalam tu .... sibuk dia tanya aku nak ke mana ... sebab aku masuk ikut pintu belakang ... jadi leh masuk ke situ ... pastu selamba rock jek aku keluar dari pintu pagar tu ... sorry la en.polis .... bukan niat nak melanggar peraturan .. dah memang laluannya kannnn ... hehe 

Semalam punya cite ...  kami ke HSA ... Adik lelaki aku, Radi kena tahan wad ..wat operation kepala ... 6 tahun yang lepas, dia exsiden kereta ... kepala dia kena kaca cermin depan ... ingatkan dah settle masa tu ... rupanya kacanya still ada melekat kat kepala ... sehingga kaca yang paling besar terkeluar sendiri dari kepala barulah buat pemeriksaan mengeluruh ... dan alhamdulilah ... semalam dah selamat di keluarkan kesemua kaca-kaca itu ... banyak sungguh kacanya ... yang kecik banyak ... yang besar cuma satu tu jek ... harap-harap selepas ini tiada lagi kaca yang masih menghuni kepala adik ku lagi ... sian dia ... patut la dia kerap rasa pening dan rasa pitam ... rupanya ada benda asing dalam kepala dia ...

 Sebahagian kepala yang dijait ... tak dapat nak amik pic penuh ... separuh ni pun dah rasa ngeri kannn ... semoga adik aku ni cepat sembuh dan dapat menjalani kehidupan dengan lebih sihat ... aminnn ...

Masa kami sampai tu dah nak dekat kul 2 petang ... waktu melawat dari kul 12.30 petang hingga 2.00 petang sahaja ... lagi 15 minit nak kul 2 petang sebenarnya ... alamak ... jalan laju-laju ... kami ler ... mak jalan slow-slow ... kami sampai dulu ... en.suami aku gi naik wad dia dulu ... disebabkan aku bawak baby Zara ... maka aku tak dibenarkan masuk ... tunggu ler kat luar ...

Tapi abah selamba rock dia jek ... dah kul 2 dah masa tu ... dia masuk jek ... haha ... lama plak tu ... berpeluh aku nunggu ... dekat 1 jam lebih menunggu kat luar tu ... nasib baik en.suami ngan adik aku, tam ada sekali ... tam jaga anak dia, Luqman ... Luqman pun tak leh masuk .. kanak-kanak di bawah usia 12 tahun tidak di benarkan masuk katanya ....

 Tam melayan Luqman kat taman permainan ... sebenarnya dah tak de pun taman permainannya ... dengan keadaan yang kotor dan tidak terurus ni ... haiiii ... mainan pun semua dah rosak ... tapi disebabkan tak de lagi tempat untuk budak-budak menghilangkan kebosanan menunggu keluarga pegi melawat ... sini jugak la ditujunya ... sian kannn ... harap pihak HSA buleh buat penambahbaikkan untuk keselesaan kanak-kanak yang datang ... 

Penat main ... gi tengok air pulak ... dalam air tu ada ikan besar ... kura-kura pun ada ... seronok Luqman tengok air tu ... cam nak terjun mandi jek kannn Luqman ... hehe

Haaaa tu kura-kura ... dapat pulak snap pic kura-kura timbul kat permukaan ... muka tak nampak ... tak pe ... janji ada kelibat kura-kura ... hahhaa
Zara tido atas dukungan ... dalam kantung baby sebenarnya ... lenguh tangan mengendung ... haha ... lena dia ... penat ... panas ... siannn ...

Tup-tup nampak muka abah ngan mak kat luar lif ... kat belakang abah terjengul muka adik aku, Radi ngan kawan-kawan dia ... laaaa ... dah buleh balik rupanya ... adik aku, Radi ni memang lasak orangnya ... kepala dah berjait cam tu pun masih ligat .... dia buat sendiri semua urusan ... jalan cam orang sihat ... gelak-gelak ... selamba aje ... orang yang tengok dia pulak yang rasa ngeri ... hehe ... 

2 comments:

Rai Ourkizuna said...

ya allah.. tengok pun ngeri.. semoga cepat sembuh..

Nanie Noraini said...

salam rai ourkizuna ...
amin2 ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...