Thursday, November 14, 2013

Sardin Roll Frozen


Semenjak ada anak kecik ni semua kerja kena wat laju-laju ... sarapan pun kena wat secepat mungkin .. tak leh lama-lama bertapa kat dapur ... Ayen nak bekal pegi sekolah ... Aisy nak sarapan dulu sebelum ke sekolah ... so .. mama dia ni kena  lah masak ... kannn ... nak masak nasi goreng memang tak sempat ler ... jadi, malam-malam aku wat makanan yang buleh disimpan dalam frozen ... esok tinggal goreng atau hangatkan aje ... dan salah satunya adalah sardin roll ... anak-anak memang suka makan sardin roll ni ...


Buat siap-siap ... masuk dalam bekas ... simpan dalam peti sejuk ... esok baru celup telur dan goreng ... mudah kannn ... hehe ...

Jom tengok cara membuat sardin roll aku ni :

 Bahan yang diperlukan untuk membuat sardin roll frozen ... pertama harus ada roti sandwich ... memula leperkan dulu rotinya dan dipotong dua ... sardin yang telah di tumis dan di lenyek ... juga bancuhan tepung (untuk melekatkan hujung roti)

Ambil sedikit sardin lenyek ... letakkan di hujung roti ... sedikit saja tau ... kalau banyak nanti terkeluar semasa mengulung ...

Letakkan bancuhan tepung gandum di hujung lagi satu ... 

Gulungkan roti tadi .. gulung dengan ketat dan kemas seperti dalam gambar di atas ...

Ulangi proses tadi hingga abis roti nya ... taraa ... dah siap mengulung ... simpan dalam bekas kedap dan simpan di dalam peti ais .... esok pagi baru celup telur dan goreng ...

1 comments:

intan morsalin said...

sedap3x..xpnah pon tpk nak wat camni..bleh try utk esok...yeay!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...