Thursday, November 28, 2013

First Time Demam

Puteri kecil ku, Zara Hana ... demam .. sian dia ... nasib baik masih kuat nyusu ... tak nak ketawa dah ... monyok jek .. bibir pun merah ... panas ... siannnnya dia ... semoga cepat sembuh yer sayang mama ... 
26/11/213

Kesiannya puteri kecil ku ... demam la pulak ... first time demam ni ... nak masuk 4 bulan baru ni demam ... masa cucuk 3 bulan ari tu .. ada dedar sikit la .. tapi tak panas sangat ... aku bagi jek makan ubat demam yang misi bagi bulan lepas ... sekejap jek panas nya ... kali ini ... agak hangat kepala dia ... jadi .. ari selasa  pagi aku bawak jek la gi klinik kesihatan ...

Kebetulan memang ada urusan sikit kat klinik ... urusan aku ... hehe ... jadi .. bawak sekali Zara ... cakap kat misi dak kecik ni demam ... daftar dan jumpa doktor ...

Nasib baik orang tak ramai ... mungkin dan pukul 11 lebih kot ... kalau pegi pagi-pagi ... harus la ramai orang kannn ... hehe ... siap urusan aku ... jumpa doktor pulak ... tak lama tunggu ... baru nak bagi susu Zara .. dah kena panggil ... tanya itu ini ... cek dada Zara ... dah siap ... gi amik ubat kat farmasi ... syrup pcm jek ... 3.5 ml di ambil 3 kali sehari ... plus kerap mandikan supaya panas badan berkurangan ... ok ... terima kasih doktor ...


2 comments:

Rai Ourkizuna said...

semoga cepat sembuh zara...

Nanie Noraini said...

salam ...
terima kasih Rai ... zara semakin pulih sekarang ni ... bdn dah tak dedar cuma manja semakin berlebih-lebihan hehe ... dah terbiasa di pegang aje waktu demam kannn ... makin susah mama dia nak buat kerja ... kena buat kendong kain ler ni ... hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...