Tuesday, June 21, 2011

Ikan Cencaru Bakar Cicah Air Asam ... Marveles ...

Tadi gi gerai ikan .. tak banyak pilihan ari nih ... cuma ada ikan kembung, ikan cencaru, ikan kerisi, sotong panjang, udang kertas ngan anak ikan pari ... pikir punya pikir .. aku beli ikan cencaru jek la .. itu jek yang nampak segar dari ikan yang lain-lain tu ...
Ikan cencaru ni bakar jek sedap .. kalau wat masakan lain cam tak selera gitu ... hehe .. aku sememangnya suka makan makanan yang bakar-bakar nih ... minggu lepas aku wat kerang bakar ... tak sentuh lauk lain dah .. hehe .. sampai habis 2 kilo kerang bakar aku .. punya la sedap kerang bakar aku .. huhu ...

Ikan cencaru bakar ni kena makan dengan air asam ... wat air asam tu pedas-pedas ... bawang dia letak banyak-banyak sikit .. en.suami suka makan bawangnya ... dulu dah buat entry pasal resepi air asam ni ... tadi masak ikan cencaru bakar kat umah abah ... 5 ekor tak cukup ... padahal makan 3 orang jek ... penangan air asam aku yang power la tu ... huhu ... marveles ...

2 comments:

tonsulaiman said...

salam..ikan bakartu bagaimana resepinya just letak kunyit garam mcm nk gorengtuke? atau tak letak apa2, bakar kosong?

Nanie Noraini said...

salam tonsulaiman ...
ikan cencaru tu lumur dengan asam jawa dan garam seluruh badan dan bahagian dalamnya .. baru dibakar ... baru lah ada rasanya ... kalau buat cara goreng lain pulak rasanya ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...