Sunday, June 05, 2011

Makan-Makan Rumah Orang Kahwin ...

Semalam gi kenduri kahwin ... dekat ngan umah mak .. gi makan jek ... tak rewang pun ... hehe .. aku ngan kak yong and anak-anak gi awal ... dalam kul 11.30 pagi .. jemputan mula kul 11.00 pagi hingga 5.00 petang ... datang awal sebab aku kerja petang .. ni pun mintak masuk lambat .. sepatutnya kena kerja pagi ... hehe .. tima kasih boss sebab memahami ..

Aisy ngan sepupu dia, Nabil ... best friend forever ... haha ... sempat berposing sebelum gi kenduri ...

Masa nak pergi umah orang kenduri ni .. ujan lebat la pulak .. tunggu reda sikit la ... jalan kaki jek ramai-ramai .. bukan jauh sangat umah pengantin nya .. tapi disebabkan hujan .. suruh adik aku, cik antokan naik kereta .. huhu .. bersempit la sikit .. ramaikan orangnya ..

Epa ngan Ebay ... bersolek kat belakang kereta ... sempat lagik tu ... hehe ...

Sampai jek umah pengantin, orang tak ramai lagi .. ya la kan .. masih pagi lagik plus ari ujan pulak tu .. tak ada yang keluar rumah lagik .. kami pun ambik makanan .. makan dulu la baru jumpa tuan rumah .. haha ... buleh gitu ..


Banyak makanan yang dah terhidang atas meja ... diaorang buat stail buffet ... senang tak yah hidang satu-satu cam zaman dulu .. amik jek apa yang nak .. nak banyak ke .. nak sikit ker .. nak meratah ke .. nak makan nasi ker .. tak de sapa nak marah .. hehe .. wat cam umah sendiri .. haha .. melampau tu ..

Bermacam-macam jenis makanan ada ... ada nasi ayam, soto, mee rebus, ketupat rendang, lontong, buah tembikai, tauhu panas, air tauhu, air oren asam kecut ngan kuah-muih ... haa .. nasi minyak tak de .. zaman sekarang ni, gi kenduri kawin dah tak semestinya makan nasi minyak tau .. macam-macam menu makanan ada .. cam gi makan rumah terbuka hari raya jek .. haha .. ya la .. zaman dah maju .. segalanya berubah mengikut peredaran waktu .. tapi semangat gotong-royong masih diamalkan lagik kat sini ... tu yang bestnya masyarakat kat tempat aku nih .. semangat kejiranan yang jitu .. hehe .. tabik spring kat pakcik - makcik yang bertungkus lumut menyediakan makanan dalam keadaan hujan lebat begini .. huhu ..

Mee rebus ... first time makan mee rebus kat umah kenduri kawen ... haha ...

Sebab pagi tadi dah makan nasi lemak .. aku cuma amik mee rebus ngan buah tembikai jek .. anak-anak aku makan tauhu panas ngan air oren .. hmm .. buah tembikai penuh pinggan dilantak anak-anak aku .. sabo jek la ...

Fuuuyoo ... penuh atas meja ngan makanan ... buleh abis ke tu ... haha ... makan kak yong ... jangan tak makan .. bukan selalu dapat makan cam nih .. hehe ..

Kak yong makan banyak ari nih .. amik nasi ayam, mee rebus, tauhu panas, buah tembikai, kuihan ... fuh .. buleh abis ke tu .. anak dia, Epa makan mee rebus cam aku .. Ebay makan buah tembikai ngan tauhu panas jek .. aiikk .. tak macam makan kenduri pun .. haha .. si Nabil meratah ayam .. abis tangan kotor .. makan dua-dua tangan pegang ayam .. dasyat betul ...


Epa makan mee rebus .. sempat peace lagik tu ...

Ebay .. makan buah tembikai jek .. nasi tak nak makan .. kenyang kata dia ..

Buleh tahan le mee rebus dia .. dagingnya lembut .. kuahnya pekat .. paling best .. telur rebus .. sebab tak ramai orang lagik yang datang makan .. muka tak malu ler amik telur rebus tu banyak-banyak ... seorang 5 bijik ... haha .. gile telur  ...

Mee rebus with nasi ayam ... plus air oren asam kecut ... jemput makan ... lepas makan jangan lupa salam kokot mak pengantin .. haha ..

Aku ngan anak-anak dah siap makan .. tapi kak yong tak siap-siap lagik .. tunggu le dia siap .. dari ujan lebat .. sampai reda ujan .. sampai ujan balik semula .. tak siap-siap lagik makan ... Ya Allah .. punya la lama .. sabo jek la ..

Siap jek kak yong makan .. kitaorang gi umah pengantin, jumpa adik-beradik pengantin .. hehe .. sebab kenal .. jadi berborak le dulu kan .. macam-macam cite keluar ... pengantin pun tak solek lagik .. nak tunggu pengantin berarak .. tak sempat la .. nak kerja petang nih .. huhu .. ni pun dah terlajak masa ... nanti boss marah ... punch card merah ... huhu ..
Pelamin dalam rumah ...

Pengantin lum bersanding .. anak-anak dah posing dulu ... buleh la tu .. huhu ...

Selamat Pengantin Baru buat pasangan Emy dan Eis .. semoga berbahagia dan berkekalan jodohnya hingga ke syurga .. amin ...

2 comments:

Maya said...

Wow, this is a great blog. I love it. Keep it up and never stop posting! cenderahati pengantin, cenderahati perkahwinan murah, t shirt printing =) cheers!

aznanie said...

Thanks for your support .. dah tengok blog awak .. sangat2 best jugak ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...