Saturday, September 10, 2011

Berbuka Puasa Kat Kedai makan ..

Ayen puasa hari ni ... puasa ganti sebab dia ada ponteng puasa bulan ramadhan lepas ... ponteng 2 hari .. sebab dia demam ... ari sekolah susah sikit dia nak puasa kata dia ... tak tahan tengok kawan-kawan makan kat kantin .. lagi pun haus tak tahan .. alasan dia la tu .. hehe .. jadi, dia puasa sabtu dan ahad la ..
Hari ni, dah dapat 1 hari Ayen berpuasa .. tinggal esok jek lagi puasa ganti dia ... alhamdulillah ... tanya dia nak buka makan apa .. dia tanya mama nak masak ke? hehe .. mama tak kisah ... tapi dia kata nak makan tomyam daging kat kedai makan depan umah aku ni jek .. ok la tu .. tak penat aku nak masak .. haha ...

Tadi tepat kul 7 ptg .. kami bertiga pun gi la kedai makan tu .. kedai makan ni baru beroperasi dalam minggu ni la .. masih tak bernama lagik kedai makan ni .. masih menggunakan nama kedai makan yang dulu ... kedai makan Jereng Tomyam .. hehe ... kami terus order makanan .. takut makanan tak sempat siap bila azan berkumandang nanti .. hehe ...


Ayen order tomyam daging ngan nasi putih jek ... Aisy pun nak sama macam abang dia jugak .. biasa la Aisy .. apa yang abang dia makan dia pun nak jugak la .. hehe ...


Aku order nasi goreng pattaya ... sebenarnya aku nak makan nasi goreng kampung ... tapi Ayen silap orderkan .. dah terpaksa la aku makan jugak nasi goreng pattaya tu ... hampeh betul Ayen ... haha ...

Siap makan dah kul 7.45 minit malam .. wah .. lama betul makan kat kedai ... bergegas balik .. solat maghrib lum lagi .. huhu ...   

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...