Monday, May 02, 2011

Mengubah Suai Album Gambar Kahwin Tam ..

Seharian menghadap album gambar kahwin adik aku, Tam .. ari tu aku ada buat posting pasal beli album gambar nih .. jadi, semalam bermulalah aktiviti memindahkan gambar-gambar dari album lama ke album baru yang aku beli ari tu ..

Ini album gambar kahwin Tam yang diberi oleh jurufoto majlis kawin dia ari tu ..

Yang ni pulak, album gambar kawin yang aku beli kat Pustaka Buku Kota  ... lihat la perbezaannya .. huhu ...

Gambar dari album lama nak di pindahkan ke album baru .. yang depan ni album gambar lama .. yang belakang tu album gambar baru ...

Selesai bab mengeluarkan gambar-gambar dari album lama .. aku pun print gambar-gambar yang aku rasa bersesuaian untuk diletakkan pada kulit album dan pada muka depan setiap katagori ... kununnyer la .. haha ..

Pastu print tajuk setiap katagori ... pastu gunting-gunting perkataan tu .. bagi dia nampak slim dan menarik .. huhu ...

Gunting jadi sebatang kara cam ni

Kemudian, bermulalah aktiviti menampal gambar-gambar berserta dengan semua-semua yang dah digunting tadi ... fuhhhh .. penatnya tak leh katalah .. dari pagi sampai ke petang mengerjakannya ... huhu .. itu pun dibantu oleh adik aku, tam .. kalau tidak lambat jugak le siapnya .. huhu ...

Pemandangan album gambar yang lama ...

Ini yang telah di ubah suai oleh aku .. haha ..

Permandangan kat kulit album gambar baru ..



Perkataan yang digunting tadi di lekatkan pada setiap katagori majlis ..

4 comments:

ShazlinaSaad said...

salam perkenalan..:)
menarik gak idea tu...bole try.hehe.album kawen saya pun jenis sticky gak..bayar mahal2 kt OP,tp hasilnye tak memuaskan hati pun..mementangle saya juz amik sticky album je..

aznanie said...

salam perkenalan ShazlinaSaad ...
betul .. kadang-kadang diaorang ni buat kerja main buleh jek ... mentang2 lah budget kita ni ciput jek .. geram pun ada .. tapi nak buat cam mana kan .. benda dah jadi .. kan .. tahniah dan selamat pengantin baru yer ..

Noorul0206 said...

aznani saya ada cadangan ..apa kata awak sampul album tu dengan kain net ke atau apa lah.
http://jemarimanis0206.blogspot.com/2011/10/album-hadiah-kahwin.html

aznanie said...

salam Noorul0206 ...
thanks atas cadangannya ..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...