Wednesday, May 18, 2011

Ikan Siakap 3 Rasa .. nyum .. nyum .. Sedappppnyer ...

Petang semalam adik aku, Tam datang umah .. tanya aku masak apa malam nih .. aku kata entah .. tak de idea la .. Tam kata masak ikan siakap 3 rasa nak tak? Teringin la nak makan .. aku tak kisah .. asal ada barang-barang nak masak ... aku ok jek .. hehe ..

Adik aku, Tam pun keluar .. bawak motor gi kedai beli ikan siakap ngan bahan-bahan nak masak ... setengah jam baru nampak batang idung dia .. hmm .. lamanya gi kedai .. rupanya dia jumpa kawan dia kat kedai tu .. apalagi borak-borak le dulu .. sabo jek la ..

Dulu aku ada buat posting pasal Resepi Ikan Siakap 3 Rasa nih .. tapi masa aku wat posting dulu tu .. ikan siakap 3 rasa aku nih tak de letak nenas .. yang aku wat petang semalam nih .. wah .. penuh dengan nenas .. siap ada timun lagik .. hehe .. puas makan .. hehe ..

Ni nanas yang aku letak dalam ikan siakap 3 rasa aku .. sedap .. rasa manis nanasnya membuat ikan siakap ku jadi begitu menyelerakan .. huhu ...

Sebenarnya bukan nenas bijik aje buleh digunakan untuk masak ikan siakap 3  rasa nih .. nenas yang dalam tin pun buleh jugak .. lagi sedap aku rasa .. sebab dia dah sebati dengan rasa manis dia .. kan dalam tin tu dah terendam dengan syrup .. kalau nenas bijik ... rasa manis kurang sikit .. jadi, rasa masam dia lebih sikit la ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...