Wednesday, May 25, 2011

Sarapan Kat Medan Selera Bandar Penawar

Pagi tadi ikut abah hantar tam .. lepas tu gi sarapan kat Medan Selera Bandar Penawar .. masa tu baru pukul 7.50 pagi .. ramai jugak orang sarapan kat sini .. kebanyakkannya yang bekerja di sekitar Bandar Penawar nih le .. bukan tak de kedai makan lain kat Bandar Penawar nih tapi Medan Selera nih menawarkan makanan yang sedap dan harga yang berpatutan .. sebab tu ramai yang makan kat sini ..
Abah nak makan nasi dagang .. tapi malangnya nasi dagang tak ada ari nih .. orang yang buat nasi dagang tu tak berjualan ari ni .. hehe .. sian abah .. kena buat pilihan lain ... abah amik nasi lemak berlauk paru goreng bersama hirisan bawang dan lada kecik berserta kangkung goreng .. air kopi o .. nampak macam menyelerakan aje lauk pauk itu .. hehe ..

Aku makan mee goreng berlauk ayam goreng .. aku ada buat resepi mee goreng versi sarapan yang cam nih dulu .. kenapa aku pilih mee goreng ni untuk sarapan aku ari ni? sebab dalam banyak-banyak makanan yang terhidang kat dalam tray tu .. mee goreng ni yang nampak menyelerakan .. keadaannya yang seperti basah-basah .. tak kering .. aku memang suka makan mee goreng yang lembab-lembab cam nih .. hehe .. aku order milo tarik kurang manis .. dah cakap kurang manis .. tapi still manis lagik .. aduiiiyaiii .. manisnya sampai ke tulang ...

Mak makan mee hoon goreng .. aku tengok mee hoonnya cam kering jek ... mak biasala .. tak leh makan makanan yang pedas-pedas sangat .. sakit perut .. yang sederhana pedas jek buleh .. jadi, mak cuma makan mee hoon goreng kosong jek .. tak amik sambal .. masa makan tu .. mak kata mee hoonnya masin ... nasib baik mak amik sikit jek .. 1 senduk .. kalau banyak harus tak habis .. huhu ..

Kuih seri muka dan kuih pau sambal ..

Aisy makan kuih seri muka dengan penuh perasaan .. hehe ..

Anak-anak makan kuih .. Aisy suka betul makan kuih seri muka .. 2 ketul abis .. Nabil makan karipap .. makan kulit karipap tu jek .. inti dia buang .. hampeh tul .. pastu sibuk nak kuih seri muka Aisy ... makan yang pulut dia jek .. aku marah .. baru makan dia punya tepung atas pulut tu .. hmm .. bebudak nih buat orang tak keruan nak makan jek ..

Aisy nak pergi kat abah .. kat gerai tu la aku amik mee goreng .. ramai yang suka makanan kat gerai nih .. tak caya .. cuba tengok tu .. hehe ...

Abah ngan mak .. bergurau senda sebelum makan .. huhu ..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...