Saturday, July 05, 2014

Sahur : 2 Ramadhan Hingga 7 Ramadhan 2014

Entry pertama di bulan ramadhan ... biasalah tentang makanan ... sahur menyahur punya bab ... kumpul seminggu baru buat posting ... kalau tak hari-hari ada gambo makanan ... hehe ...



Sahur hari ke 2 ... tomyam udang ... kari ikan kembung ... telur dadar ... ikan kering pari ... air nestum 3 in 1 ... teh panas ... tomyam udang tu kak yong yang masak untuk juadah berbuka tapi banyak lebihannya ... aku pun cokang bawak balik ... tu yang tak de serai ke apa-apa yang seangkatan dengannya .. cuma ada kuah ngan udang aje ... hehe ... kari ikan tu mak yang masak ... mak masak banyak .. dia suruh la aku bawak balik untuk sahur katanya .. dan aku dengan senang hati mengangkut la ... hehe .. bertuah punya anak ... haha


Sahur hari ke 3 ... kari daging ... telur dadar ... ikan kering pari ... nestum 3 in 1 ... teh o ... teh panas ... tu jek ... kari daging tu aku masak sebelum tidur ... tak sempat nak masak masa bangun sahur ... lama proses memasak kari daging ni ... cara aku ler ... kalau orang lain aku tak tau la pulak ... masa nak makan sahur tu panaskan jek ... telur dadar memang harus ada ... anak-anak memang request hari-hari ... air nestum tu buat 2 cawan .. satu untuk aku dan satu lagi untuk aisy .... ayen nak teh o ... dan abah dia nak teh panas ... minum air panas baru la tekak buleh makan .. tak de la kelat semacam jek ... gituuuu


Sahur hari ke 4 ... tomyam daging merah ... telur dadar ... air nestum 3 in 1 .. teh panas .. teh o ... tomyam daging tu aku guna pes tomyam yang dalam peket ... tu yang kala dia jadi cam tu ... en.suami kata aneh rasanya ... hmm .. aku rasa pun cam tu ... biasanya aku juga kiub .. tapi memandangkan stok kiub habis ... terpaksa la guna yang peket punya ... tak berapa nak sedap ... hahaha ... 


Sahur hari ke 5 ... sup telur dengan tauhu kering ... telur dadar ... sambal ketuk ... air nestum 3 in 1 .... teh panas ... teh o ... sup telur memang favorite en.suami dan aisy ... makan bertambah ... masing-masing berebut soo hoon ... mee kata aisy .... makan dengan sambal ketuk ... pedas-pedas baru sedap .... ayen tak kisah .. makan aje ... sikit jek dia makan ... minum aje yang banyak ... teh o kesukaan dia ler ... 


Sahur hari ke 6 ... ayam goreng ... sayur kobis tumis ... air nestum 3 in 1 ... teh panas ... goreng ayam aje ari ni ... lama tak masak ayam goreng ... walaupun lauk simple .. anak-anak makan bertambah ... sedap makan ayam goreng ... hahaha


Sahur hari ke 7 ... ayam goreng kunyit ... sambal udang ... air nestum 3 in 1 ... teh panas ... ari ni sahur berdua aje .. anak-anak tidur umah atuk diaorang ... maklum le esok tak sekolah ... jadi aku masak ayam goreng kunyit aje la ... sikit jek ... untuk 2 orang makan ... sambal udang tu cokang dari umah mak ... lebihan lauk berbuka ... cukup la tu kannn

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...