Wednesday, March 14, 2012

Petua Membersihkan Buah Pinggang

Belek-belek kat internet .. terjumpa info tentang petua membersihkan buah pinggang ... wah .. menarik ... ye la .. dah berumur ni .. kena jaga kesihatan ... buah pinggang dah bekerja lama ... tentu banyak benda-benda yang tersaring kat dalam buah pinggang ... maklum le kan .. buah pinggang kan kerja nya menapis darah dengan membuang garam dan racun yang tidak diperlukan oleh tubuh badan kita ... jadi, kita perlukan pembersihan buah pinggang .. macam mana caranya ... jom kita perhatikan pic kat bawah ni ..
Ini adalah gambar buah pinggang .. gambar yang besar tu adalah gambar buah pinggang dibelah .. lihat kat dalam buah pinggang tu .. ada ketulan yang menghalang di saluran buah pinggang ... ini yang menyebabkan buah pinggang tak dapat bekerja dengan sempurna .. bila buah pinggang tidak dapat menjalankan tugasnya .. yang menanggung deritanya adalah kita sendiri ...

Jadi, menurut sumber ini ... petua untuk membersihkan buah pinggang kita adalah dengan daun sup atau daun saderi ... caranya :
  • Seikat daun sup atau daun sadri
  • Potong dengan potongan yang kecil
  • Masukkan dalam periuk
  • Tuangkan air besih dan didihkan ia selama 10 minit
  • Sejukkan ia
  • Tapis air tadi
  • Masukkan ke dalam botol
  • Simpan botol yang berisi air rebusan daun sup itu di dalam peti ais
  • Minum 1 gelas setiap hari
Anda akan lihat akumulasi garam dan racun lain akan keluar dari buah pinggang melalui pembuangan air kecil. Juga anda akan dapati diri anda berasa lebih segar dan sihat berbanding dulu ... selamat mencuba ...

Info Tentang Daun Saderi
Daun sup atau daun saderi mempunyai banyak vitamin. Ia merupakan sejenis sayur yang berbatang lembut yang kaya dengan zat besi, fosforus, natrium, kalium, karotena, vitamin A, B kompleks dan C dan magnesium.

Daun saderi ni banyak khasiatnya .. selain dapat membersihkan buah pinggang .. ia jugak dapat menurunkan tekanan darah tinggi ... caranya sama iaitu dengan mengamalkan minum air rebusannya setiap hari ... khasiat daun saderi yang lain adalah dipercayai dapat mengubati keracunan ... seperti terpijak paku berkarat, jangkitan kuman dibahagian luka dalaman ...

Bagus sebenarnya daun saderi ni .. banyak khasiat ... selama ni kalau dalam makanan ada daun saderi ni main kuis tepi jek .. lepas ni kena makan daun yang original dan air rebusan dia sekali ... mudah-mudahan dapat mengekalkan kesihatan tubuh badan ... kita berusaha ... Allah yang memakbulkan ... semoga mendapat keberkatan dariNYA ... amin ..

Sumber : restoranbasha.blogspot.com dan oldtraffords.com

4 comments:

Noorhidayu ABU SAMAT said...

nk CubE lah

Anonymous said...

Tq minta izin mncuba petua ini yer wasalm

Nour Asma said...

Good info

abg joe said...

slam...sy syor kan andro plus kepada penghidap darah tinggi Andro plus menurunkan selsema..demam selsema.demam panas.sakit tekak.masalah kerosakan hati dan cirit birit.kandungan utama adalah andrografolida yang banyak di temui di daun hempedu bumi.andrografolida berupaya mrncegah pegumpulan kolestrol yang pekat dalam saluran darah ke tahap yang lebih baik berbanding minyak ikan kod sebanyak 10 kali ganda berkesan Kajian d jalankan mendapati andrografolida mengurangkan kelesuan badan.sebanyak 50 %.sakit tekak berkurang sebanyak 40% sakit otot berkurang sebanyak 48% dan pening kerana resdung berkurang sebanyak 30%.resume untuk.di jangkiti selsema 2 kali menurun selepas amal kan.andro plus..sebotol ada 140 biji kapsul harga rm65 saja dengan formula buang lemak n sejukan badan...hubungi sy..mohd zuhairi 0174687570....amat amat berkesan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...