Wednesday, March 07, 2012

Ngeteh Roti Canai

Lepas hantar Ayen gi ngaji .. en.suami ajak gi ngeteh .. ingatkan nak makan rojak kat Warung Sup Wak Suratin ... tapi malangnya warungnya tutup pulak .. semalam pun tutup .. hmm .. hancur harapan nak makan rojak apam ... tak pe la .. makan roti canai pun orait jugak .. hehe ..

 dapur roti canainya di depan ... tukang masak tengah masak roti canai ... yg berdiri pakai baju coklat tu tukang amik order ... waktu pagi dia lah yang menebar roti  ... yang masak roti ... waktu malam tukar kerja pulak ... sistem bergilir namanya .. huhu ...


Kami ngeteh berdua jek ... Aisy balik umah abah petang tadi ... ngeteh kat kedai makan Cik Hussin ... terletak bersebelahan dengan hentian kereta sewa gugusan ni ... kedai makan ni tak de jual makanan lain selain roti canai ... so .. pilihan adalah produk roti .. aku order roti kosong ngan air milo tarik ... en.suami order roti tampal ngan air neslo ... sekejap jek sampai semua pesanan .. makan dan balik .. haha .. sekejap jek .. berdua jek .. kalau ada anak-anak lama la jugak .. bukan apa .. melayan kerenah diaorang lagi .. tu yang amik masa .. hahaha .. alasan ...
 Air milo tarik dan air neslo ... en.suami order neslo tarik .. tapi yang datang neslo panas ... hmm .. minum jek la .. malas nak panjang-panjang cite ...
 Roti tampal ngan kuah kari ... ini makanan yang di order oleh en.suami ...
 Roti kosong ngan kuah dal beserta sambal tumis sikit ... ini aku punya makanan ... jemput makan ... hehe ..

2 comments:

Dania Eryati said...

nyum2..sy pun suka makan roti kosong..ehehehe..makan dgn tah tarik..alahai...mavelesssssssssssss

aznanie said...

As'kum Dania Eryati ...
akak suka roti canai kosong .. lelagi yang bulat berpusar-pusar tu .. best ... roti telur pun suka jugak ... yang penting kuah dia mesti sedap ... baru roti lebih sedap dan lazat .. hehe ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...