Friday, March 02, 2012

Menghabiskan Masa Di Hentian Bas Sanggar Kota ..

1/3/2012 : Khamis (pagi)

Perhhh! tajuk .. hahaha ... saja wat lawak sikit ... sebenarnya gi Sanggar Kota sebab nak antar adik aku, Tam balik Tementi ... naik bas Transnasional arah pantai timur ... Tam beli tiket pukul 11.45 pagi ... disebabkan masa kami sampai Hentian Bas Sanggar Kota ni kul 9.30 pagi .. kami pun meround la dulu .. gi econsave .. abah gi betulkan tayar kereta ... hehe .. sebenarnya tak nak ikut gi bengkel kereta .. tu yang suruh abah antar ke Econsave dulu ... abah sorang jek gi bengkel ... hehe ...

Kaunter-kaunter bas yang terdapat di Hentian Bas Sanggar Kota ni ... hanya bas express sahaja yang berada di sini ... bas henti-henti kat Terminal Bas Kota ...
Senarai tempat-tempat yang boleh naik di Kota Tinggi dan di Johor Bahru ...

Tepat jam 11.15 pagi .. kami gerak gi Hentian Sanggar Kota .. takut terlepas bas kununnya la  .. huhu .. maka bermulalah episod menunggu .. hahaha ... tunggu .. punya tunggu .. punya tunggu .. masa yang dijanjikan sudah berlalu 10 minit .. bayang bas masih tidak kelihatan .. tanya kat kaunter .. dia kata on the way .. sabar yer ... hmmm ... tunggu la lagi ...

Muka masing-masing kebosanan plus kelaparan .. nak gi makan takut bas datang pulak .. hmm .. paling asam kerecut muka abah ler ... kitaorang steady lagi .. hahaha ...

Depan hentian bas .. ada sebijik jek bas ... nak ke KL ...bas tak banyak ...  yang banyak kereta pekerja kaunter dan penghantar penumpang bas ... hahaha 
Pemandangan belakang Hentian Bas Sanggar Kota .. deretan kedai-kedai yang tak pernah aku pergi ... hahaha ...

Gelagat Aisy ... main tong sampah ... tak de benda dah nak di mainnya .. tong sampah pun jadi ... cissss .. kotar la weiiiii ...

Akibat lama sangat menunggu .. sampai beberapa kali mengulang tandas si mak buyung dan si Aisy ... hahha ..

Last-last .. dalam kul 12.30 tengahari baru bas yang ditunggu tiba ... itu pun tak masuk dalam hentian bas tu .. just kat jalan jek .. berhenti sekejap ... rupanya penumpang yang naik bas tu cuma 2 orang termasuk adik aku, Tam .. hahahaha ... patut la tak prihatin langsung .. lepas penumpang naik .. bas tu terus jek meneruskan perjalanan ... kami pun gerak la balik rumah ... cari kedai makan .. lapo kata abah ... tapi nasib tidak menyebelahi kami ... kebanyakkan kedai makan yang kami singgah semuanya lauk dah nak habis ... hmm ... balik makan kat rumah lah nampaknya ... hahaha ... kesian kami ...

Tam dah naik bas ... melambai-lambaikan tangannya pada kami ...

Bas yang dinaiki Tam dah memulakan perjalanannya ... selamat jalan Tam .. semoga sampai ke destinasi dengan selamat ... amin ...

2 comments:

Sky Before Pinky said...

ehehe..kalao sanggar kota cam larkin alamatnya jem lah ..hehe

aznanie said...

salam ...
sanggar kota tu tak lama beroperasi tu .. nak dipindahkan ke Terminal Bas Kota .. nak buat cam terminal larkin jugak .. jem la nanti kat bandar kota .. penuh ngan bas jek la .. tapi tak le sejem larkin .. sebab tak semua bas boleh naik kat kota .. kannnnnn

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...