Saturday, May 25, 2013

Beriani Kukus Tanjung Langsat

Signboard yang dapat disnap ... Kedai makan Beriani Kukus Tanjung Langsat ... 

Aku yang ajak en.suami makan kat sini ... dulu just lalu jek ... tak singgah ... teringin nak mencuba pulak ... so .. kebetulan nak ke Plentong ... dari highway Cahaya Baru menyimpang dulu ke Tanjung Langsat .... semata-mata nak mencuba Beriani Kukus ni ... hehe

Tiba kat sana .. tak ada orang datang makan lagi ... maklum le .. baru pukul 11.30 pagi ... kami pelanggan terawal ... hehe ... tak lama lepas tu ... haaaa ... tak putus-putus orang datang makan .. kesemuanya adalah pekerja-pekerja yang berdekatan .... kannn banyak kilang kat area Tg.Langsat ni ... 


Ok ... kami order beriani kukus kambing ... 2 set ... didatangi dengan acar timun nenas atau acar darat .. kuah kari sayuran ... nasi beriani dan lauk nya laaa ... walaupun tak de papadom ... tetap sedap jugak ... paling suka kambingnya ... lembut dagingnya ... dan tak rasa hamis kambing ... ada sesetengah tempat tu ... rasa hamis kambingnya ... manis dagingnya ... hmmm ... wallahhhhh ... sedappp sangat ... habis kami makan ... licin pinggan ... hehe .. leh makan ulang makan lagi kannnn en.suami ku ... hehe ...

 Nasi beriani kukus ... lauk beriani kambing ... with acar darat dan kari sayuran ... sedappp sangat lerrr ... nak lagiiiikkk laaaa makan kat sini ... hehe

Fokus kat nasi berani dan lauk kambingnya ... kasi gerammmm ... hehe

Ini kuah kari pekat ... bukan kuah dalca ... sebab tak de kacang dal dalamnya ... yang ada cuma kentang, lobak, kacang panjang dan terung ... kuah karinya pekat ... tak de rasa santan ... mungkin tak letak santan ... just kuah kari pekat jek ... sedap makan dengan nasi beriani nyerrr .... kombinasi yang sedap-sedap belaka laaaa ... hehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...