Sunday, August 21, 2011

Nasi Lemak, Sambal Kerang Dan Ayam Goreng Berempah .. Menu Berbuka Hari Ini ...

Awal-awal puasa hari tu dah buat dah nasi lemak sambal kerang ni .. masa tu buat sikit .. ngam-ngam jek abis .. cam tak puas .. hehe .. ari ni nak buat banyak sikit .. harap-harap dapat le makan puas-puas .. haha .. ni la namanya orang berpuasa punya selera .. semuanya rasa tak cukup jek .. bila dah berbuka .. hmm .. jamah sikit-sikit jek .. tapi hari ni umah mak ramai orang .. hari minggu kan .. anak-anak mak balik cuti .. tu yang ramai sikit dari hari biasa .. so, memang kena masak banyak sikit hari ni ..
Dah buat resepi nasi lemak sambal kerang ni dulu tapi buat resepinya asaing-asing .. klik sini untuk resepi nasi lemak .. dan klik sini untuk resepi sambal kerang .. mudah saja membuatnya .. cumanya banyak bahan yang nak disediakan .. tu yang nampak cam susah .. nak rebus telur .. goreng kacang tanah .. goreng ikan bilis .. nak rebus dulu kerangnya ... pastu kopek kulitnya .. pastu wat sambalnya .. nak perah santan untuk masak nasi lemaknya .. kalau tak de banyak masa .. memang tak jadi le nasi lemak sambal kerang ni ..
Untuk ayam goreng berempah ni .. aku wat ikut resepi ayam panggang berempah .. cuma aku tak panggang ayamnya .. aku goreng jek .. klik sini untuk resepi ayam panggang berempah ... sedap kalau perap lama-lama .. cam semalam gitu .. bahan perapnya masuk ke dalam ayam .. peh .. best betul .. terliur bila mengenangkan kesedapan rasa ayamnya ... ni yang wat makan sepinggan tak cukup nih .. hehe ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...