Saturday, April 27, 2013

Happy Birthday Sis



Hari ini ... my lovely sis menyambut birthdaynya ... selamat hari tua kakak ku .. hehe ... bertambah seusia lagi ... bukan makin tua ... makin matang ... haha ... ini adalah kakak ku yang sulung ... yang paling tua ... nombor 1 ok ... hehe ... nama dia kak Ros tapi kami panggil dia kak yong ... selamat hari lahir kak yong .. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki ... amin-amin ....

Malam tadi dah buat makan-makan sempena birthday dia ... makan soto ngan kari daging kering ... sedappp ... soto siap ada begedil lagi .... kari daging kering tu pun sedap ... makan dengan ketupat ... tapi sedikit pedas .. mak buyung ni tak tahan makan pedas ... hahaha ... nasib baik ada air teh bunga ... ori teh bunga okey ... bunga teh tu direndam dalam air panas ... pastu bancuh ler macam buat air teh o tu ... sedappp ... ada bau teh bunga nya ... aroma la orang kata .. wangiiii ... dan sedapppp .... haha .. tapi sayang tak amik pic ... kamera lupa bawak ... hp punya lensa kamera dah bercalar ... gambar blurrr ... hehe ... itu alasannya .. hehe ...
Menu utama .. soto ketupat ... kuah sup ayam ... sambal kicap ... begedil daging ... cukup lengkap ... memang sedappp ... sebenarnya menu dia tiap-tiap taun buat .. hahaha ... tapi tak pe .. semua suka .. kekalkan untuk taun depan ok ... In Sya Allah ... hehe 

Ketupat segera yang sudah dipotong ... senang ... tinggal masuk dalam mangkuk dan curahlah apa yang dirasakan patut ... nak makan begitu sahaja pun buleh ... tak masalah ... tak de siapa nak marah ... hahaha 

Kari daging kering ... kak yong memang pakar membuatnya ... sedap sangat .. favorite aku ni ... makan ngan ketupat ... bertambah-tambah ... nasib baik ketupat segeranya banyak ... haha ... 

Ok .. kepada kak yong diucapka sekali lagi ... selamat hari lahir yang ke 43 tahun ... semoga dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki ... dipelihara dan di rahmati hidupmu di dunia dan diakhirat ... amin ... amin .. amin ...

Ini lah my sis .. kak yong .. masa ni bergambar kat air tawar 4 ... sepupu dia kawin ... lawa tak kakak aku .. huhu

2 comments:

adda syuhada said...

amboiii sedapnya makan2..

aznanie said...

salam adda syuhada ....
hehe ... simple tapi sedap ... lebih sedap sebab makan beramai2 ... ada jek yang di borakkan .. tak sedar makanan dah abis sepinggan .. haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...