Wednesday, September 12, 2012

Celebrate Our 13th Anniversary At Pizza Hut


Makan timeee!!!! ... sukeee ... hehe ... makan-makan untuk meraikan ulang tahun perkahwinan kami yang ke 13 tahun ini .... bukan berdua jek tau ... angkut ngan anak-anak sekali ... tak meriah kalau tak de anak-anak ... hehe ... en.suami ajak makan pizza ... aiiikkk ... biasanya besday aku jek makan pizza ... ala ... ikutkan jek la ... nanti celebrate besday aku makan makanan yang lain pulak ... hehe ...


Gerak lepas maghrib ... mana lagi ... gi Pizza Hut Kota Tinggi ler ... kalau dulu-dulu harus gi Pizza Hut kat Giant, Plentong ... tapi Pizza Hut Giant dah menamatkan operasinya .. so .. gi bandar Kota jek ler .. buleh gi Kedai 1 Malaysia ... hehe ... kami sampai dalam kul 8.30 malam ... terus order ... tak yah pikir lama-lama ... hehe ... lapar beb ... tengahari tak makan nasi pun ... excited nak makan pizza punya pasal ... sengaja kosongkan perut ... hahaha

Apa yang kami order???? .. menu yang biasa aje ... set meal no 3 ... iaitu 2 regular pizza ... kami nak pizza super supereme untuk kedua-dua pizza tu ... 4 gelas air coca-cola (1 jug ler tu) ... 4 keping garlic stik dan 4 mangkuk chicken sup cream ... tambahan 1 garlic bread dan 4 ketul deli chicken Wing ... sebenarnya nak order sweet n Spicy chicken wings tapi staf tu kata produk tu dah tak buat ... sweet n spicy chicken wings dah digantikan ngan bbq n salsa chicken ... tak sedap pada aku ler ... anak-anak pun tak minat ... sebab dia goreng bertepung pastu curah kuah bbq ...

 Sup chicken cream ... favorite anak-anak ... tak sah kalau tak order sup nih ... tak makan makanan lain pun tak pe ... janji dapat makan sup cream ni ... Aisy tak cukup semangkuk sup cream ni ... kalau order semangkuk alamatnya ada ler sup cream orang yang di cokangnya ... dan yang selalu jadi mangsa adalah aku .. hehe .. kena lah mengalah ngan anak kannn ... tak kan ler nak merentan hanya kerana semangkuk sup ... gilo ka apo ... hahahaha

Pizza Beef Super Supereme ... pizza favorite kami ... tapi malam tadi cam rasa kureng  sikit ... dia punya sos kat toping dia kurang ...so ... kurang rasa sos lewww ...  nak jimat sos ke apa pizza hut nih .... sabo jek la ... tapi abis jugak kena bedal ... lapo beb ... hehe 

Garlic bread .... another one my favorite ... sungguh sedap dimakan bersama sup cream ... memandangkan sup cream aku dah di kebas oleh Aisy .. maka ... aku makan garlic bread ni begitu sahaja lerrr ... sebab itu garlic bread ni berbaki dan terpaksa di bawa balik ... hehe ... alasan ....

Garlic stik .. rasanya sama ngan garlic bread tapi aku lebih gemarkan garlic bread ... sebab lebih tepu dan rasa rotinya lebih gebu dan enak .. ini pendapat aku lerrr ... lain orang lain citarasa ... aku bedal ada sebab garlic stik ni memang ada dalam set yang aku order tu ... balunnnnn ... hehe

 Ini dia Deli Wings .... suke jugak tapi tak pedas ... daging dia lembut dan rasa grill dan rempah dia ... buleh la dari tak de langsung ... lebih sedap dari wings street tu ... hahaha

Sweet & Spicy Chicken Wings ... tinggal kenangan jek ... pizza hut dah tak buat ... ni pun salah satu my favorite ... mesti order ni kalau makan kat pizza .. even take away pun beli kepak ayam ni ... pernah terjadi satu cite kelaka tentang kepak ayam ni ... tahun lepas masa celebrate birthday aku, makan kat Pizza Hut Giant beramai-ramai ... tam, akma, en.suami, aku dan anak-anak ... masa aku nak amik kepak ayam ni ... tiba-tiba kepak ayam ni jatuh dalam cawan yang berair coca-cola ... riuh ler adik-adik aku gelakkan aku ... pastu aku amik dan makan ... tak sangka rasanya jadi lebih sedap ... jadi, yang kedua aku sengaja celup kepak ayam ni kat air coca-cola tadi ... hahaha ... adik-adik aku wat muka selekeh tangok aku ... hahaha ... kalau nak tau rasa dia cam mana ... korang try ler sendiri celup ayam tu kat air coca-cola ... hehe 

Haaa ... ini ler wings street yang aku cakap tu ... bahagian bawah kepak tu .. anak-anak panggil tangan ayam ... hahaha ... pernah order dulu .. tapi masing-masing makan segigit pastu letak ... bawak balik ... pun tak makan jugak ... last-lastnya bagi kucing makan ... selamat ... hehehe

Ini pizza baru ... terbaru di Pizza Hut ... tengah promotion ... tapi aku tak order pizza ni ... hahaha ... saja tepek pic bagi kuar liuq ... hahaha

Lepas order ... tunggu makanan sampai ... memula sekali yang sampai of cause ler air ... 1 jug air coca-cola iaitu kira-kira 4 gelas air ... pastu sup cream pulak sampai ... 4 mangkuk ... seorang satu ler kannnn  ... hehe .... pastu baru sampai 2 regular pizza beef super supereme beserta 1 buku garlic bread dan 4 ketul bbq wing street ... aiikkkk??? bbq wings street???? mana ada order ... rasanya tadi order 4 ketul deli wings ... cakap kat staf pizza hut yang hantar makanan tu ... dia cakap tersilap tulis order ... dia amik semula bbq wings street tu dan tukarkan dengan 4 ketul deli wings ... fuuuhhh .. selamat .. kalau tidak .. makan ler bbq wings street tu sampai habis ... huhu ...

Kami menikmati makanan dengan penuh selera ... aku makan 4 keping pizza ... wahhhh ... terbanyak dalam sejarah ... biasanya 3 keping dah surender .... hahaha ... anak-anak makan sup cream jek ... ayen ok ler ... dia makan jugak deli wings tu 2 ketul ... Aisy lerr ... just makan sup cream ... 2 mangkuk ... sup cream aku pun dia cokang jugak ... sabo jek la ... lain kali kena order 2 mangkuk untuk dia sorang baru dia tak kacau aku punya bahagian ... gituuuu ... hehe ...
Aisy makan sup ... sup dia letak lada sulah ... kat Pizza Hut Kota ni tak de serbuk keju cam kat Pizza Hut bandar-bandar besar ... yang ada cuma serbuk lada sulah, garam, sos cili dan sos tomato ... hmmm ... maklum ler kannn ... bandar kecik jek ... terima lah seadanya ... hahaha

Ini Ayen .. bujang sulung aku ... dia ni pun hantu sup cream ... sama ngan adik dia jugak ... 1 mangkuk tak cukup ... masa bulan puasa ari tu .. order 2 mangkuk sorang ... sabo jek la ... kali ni 1 mangkuk jek untuk dia sebab ada order kepak ayam ... so ... dia tak leh mintak sup cream lagi ... dia kena makan kepak ayam sampai habis ... hahaha ... Ayen kena buli ngan mama ... 

Bujang kecik aku ni guna sudu waktu sup tu panas jek ... bila sup dah sejuk .. begini ler cara dia ... menogak sup ... lebih puas agaknya makan cara begini ... guna sudu kan cam lambat nak abis .. leceh kata dia ... hahaha ... nampak pelahab lerrr Aisy oiiiii ... sabo jek la ... anak sape la nih ea ... kuikuikui 


Siap makan dalam kul 9.45 malam ... masa nak buat pembayaran tu ... ada sikit kekecohan jugak ler ... casher tu tak pandai nak punch rega ... ada masalah kata dia ...kena tunggu supervisor dia ... rupanya makanan yang tersalah tadi tu kena tolak reganya dengan makanan yang betul ... dan baki daripada harga tu di bayar oleh staf yang tersalah amik order tadi ... laaaa ... kesiannya budak tu ... tak pasal-pasal kena bayar pulak ... bayangkan kalau dia tersalah amik order 10 orang ... tak papa kedana dia ... kesian .. kesian ...

Nak gi mana lepas ni tanya en.suami ... nak ke mana ea ... pasaraya semua dah tutup ... pastu cakap kat en.suami nak gi kedai 1 malaysia ... pegi ler ... nasib baik lum tutup ... hehe ... nak beli barang untuk wat kek batik ... for stok sebenarnya ... barang ada lagi ... tapi dah tinggal sikit ... malangnya barang yang dicari tak de la pulak ... tak tau ler samada kehabisan stok atau stok lum sampai atau memang dah tak amik barangan tu ... sebab rak yang menempatkan barang tu sudah digantikan dengan barangan yang lain ... hmmm ... nak bertanya pada staf kat situ ... masing-masing dah angkut beg ke hulu ke hilir ... yang kat kaunter sibuk melayan pelanggan .... maklum ler ... dah dekat kul 10 malam ... masing-masing mood nak balik jer ... penat dah kerja seharian ... tak pe la ... nanti minggu depan aku gi lagi ... kalau masih tak de barang nya ... baru aku bertanya pada staf tu kedudukan barang yang aku nak ni ... huhu ....

2 comments:

Sky b4 Pinky said...

wah..dah lama tak g pizza hut..

tentang aku said...

salam nur hafizah hussain ...

sama ler .. bukan selalu pun .. kadang2 tu sampai anak2 merenggek nak makan pizza baru gi .. hehe ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...