Wednesday, October 26, 2011

Sarapan Lontong Ngan Otak-Otak Plus Nasi Ambeng ...

Hari ni sarapan lontong ngan otak-otak jek ... teringin pulak nak makan lontong ... hehe ... en.suami makan jemput-jemput bawang cicah ngan sambal tumis ikan bilis .. ari ni cuti sempena Deepavali .. anak tak gi sekolah .. jadi tak wat sarapan pagi-pagi .. wat sarapan kul 10 pagi .. haha .. sabo jek la ...
Otak-otak pulak bagi hangat jek ... malam semalam beli kat gerai depan tu ... ingatkan Ayen suka makan otak-otak .. rupanya dia tak nak makan pun .. cehh .. aku beli sampai rm 5 ... dia tak makan langsung pun ... aku ngan Aisy jek membedal ... pagi ni bagi hangat lagi yang lebih dia ... pun Ayen tak nak makan .. biasanya dia suka makan otak-otak .. kenapa tah tak nak makan pulak ni ..

Otak-otaknya sedap ... bakar garing-garing baru best .. tak de rasa hanyir ikan .. pedas pun pedas ... tu yang wat sedap kot .. aku memang suka produk pedas-pedas ni ... kalau tak pedas kureng jalan sikit .. hehe .. 

Kak Uji pulak bagi nasi ambeng ... wah .. banyak betul sarapan hari ni ... dia kata ada orang tempah nasi ambeng dia pagi tadi ... ada lebih pulak .. dia teringat kat aku .. tu yang dia menghantar tu .. terima kasih kak uji .. sudi menghantar makanan kat aku pagi-pagi .. hehe .. ingat nak makan tengahari sikit la .. wat makan tengahari .. banyak nasinya ... lauknya pun banyak ... satu tapau penuh .. leh le makan bertiga beranak ni .. tak yah masak tengahari ni ... hehe ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...