Tuesday, October 04, 2011

Bahulu Gulung Dalam Beg Untuk Para Jemputan

Pagi tadi gi soping kuih bahulu kat kerepek house ... hari tu cuma borong kerepek jek .. tak teringat nak beli kuih bahulu sekali .. hehe .. saja nak buat 2 kali kerja kata abah .. hehe .. jangan le marah .. bukan sengaja .. hehe ..

Kuih bahulu biasa dan kuih bahulu gulung inti jem nanas ...

Ni baru start nak potong-potong kuih bahulu .. lepas dipotong masuk dalam peket dan lekatkan plastik tu ... tapi sealer yang baru beli tu dah rosak la pulak ... terpaksa la guna lilin untuk lekatkan plastik tu .. aduiyai .. boleh tahan pengsan aku menyiapkan 500 pcs ... haha .. sian aku tau ..

Kuih bahulu gulung yang telah siap dipotong

Kuih bahulu gulung yang dah siap dimasukkan dalam plastik beg

Kuih bahulu gulung yang dah siap di packing ... tinggal masuk dalam beg untuk para jemputan majlis perkahwinan teh minggu depan ...

Jadi, aktiviti hari ini ialah memotong kuih bahulu dan memasukkan dalam plastik .. jangan lupa lekatkan dengan lilin pulak .. haha .. go aku go .. haha ..

4 comments:

neo136 said...

go kakak aku go go.. huhuu

aznanie said...

pandai le ko ye ... aku dah tak cukup tangan dah ni .. semua aku kena wat sorang2 .. sian aku tau .. nak wat cam mana kan .. semua org bekerja .. tinggal la yang tak banyak kerja ni wat kerja tu .. tak pe .. aku ikhlas demi adik lelaki kesayangan aku ni .. hehe ..(ayat beli jiwa tuuuu)

Anonymous said...

bahulu gulung boleh tahan berapa lama...? takut pack awal2 berkulat pulak...ingt nk bg jemputan jugak..tp akak x bg sbb takut da x elok pula

aznanie said...

salam ...
3 atau 4 ari sebelum majlis baru packing ler kuih2 basah .. cam kerepek ker leh bungkus awal ... sebab takut berkulat pulak dapat kat orang ... sian orang nak makan kuih dah berkulat ... tak pasal2 dikata orang pulak ... kannnn ...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...