Tuesday, July 26, 2011

Sarapan Merangkap Makan Tengahari Kat Restoran Selera Keluarga Kita ..

Hehe ... pagi tadi makan tengahari awal ... pukul 10.30 pagi dah makan nasi campur ... buleh la ... sarapan merangkap makan tengahari ... bukan apa ... lauk yang dihidangkan mengamit selera ... tertutup selera nak makan nasi lemak ... hehe ..

Tempat amik lauk pauk di Restoran Selera Keluarga Kita Sungai Rengit ... 
Ini le makanan tengahari aku ari ni ... asam pedas ikan sembilang ... nampak menyelerakan tak??? ... hehe ...

Lauk apa? Biasa la kan ... lauk asam pedas ikan sembilang ... lauk kesukaan aku ... ari ni makan kat kedai makan tepi laut kat Sg.Rengit ... tempat biasa le tu ... hehe ... ari ni aku amik lauk asam pedas ikan sembilang bersama sayur kacang panjang dan telur masin serta sedikit sambal belacan ... jugak sambal hiris kicap ... aku curah atas nasi putih yang penuh dengan lauk-pauk yang aku amik tadi ... hehe ... penuh satu pinggan ... asam pedas kat sini memang yang paling sedap la ... kalau nak makan asam pedas yang asli mesti datang sini .. memang power asam pedasnya ...

Abah tunjuk kepala ikan sembilang ... first time dia makan kepala ikan sembilang ... selalunya amik bahagian badan jek .. tukar selera kata dia ... dah terbukti .. memang sedap kepala ikan sembilang ni ... lemak dia lain dari ikan yang lain ... kata abah ...

Abah kata ni bukan sembilang biasa ... ni sembilang muncung tajam ... wah .. pandai abah aku ... aku tau makan jek ... tau yang ni ikan sembilang sebab tokei kedai ni cakap tu ikan sembilang  ... haha ...

Abah makan kepala ikan sembilang ... masak asam pedas le semestinya ... dengan telur masin sebelah ... abah makan tak toleh kiri kanan ... asyik betul menikmati keenakkan asam pedas kepala ikan sembilang ... fuhhh .. licin nasi sepinggan tak sampai setenggah jam ... haha ... dasyat penangan asam pedas kepala ikan sembilang ...

Ini lah makanan Aisy tengahari ni ... tak de lauk .. nasi putih ngan kuah lemak jek ...

Aisy amik nasi putih 1 senduk jek ... amik kuah lemak ayam  ... tu jek .. tak de lauk .. telur masin pun tak nak .. biasanya dia makan nasi putih ngan kuah dan telur masin ... ari ni tak nak pulak .. nak makan nasi ngan kuah jek ... hehe .. tak pe la .. jimat ..
Yang kopi ais tu abah punya ... yang sirap limau tu aku punya ... Aisy minum air kotak soya jek ...

Makan sambil menikmati pemandangan laut yang terbentang luas ... seronoknya ... dengar bunyi ombak .. sampai tak perasan nasi dah abis dalam pinggan ... haha ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...