Wednesday, January 04, 2012

First Day School 2012

Sekolah Kebangsaan .. nilah sekolah ayen .. sekolah aku jugak masa dulu-dulu .. hehe ..

Hari ni start sekolah bagi sesi 2012 ... aku dah siap-siap gosok baju sekolah ayen dari malam tadi lagi .. hehe .. cari tali leher .. tali pinggang ... baju singlet .. stokin .. ni semua taun lepas punya .. tak beli baru .. sebab masih boleh digunakan lagi yang lama .. jangan membazir tak elok .. haha ..

Pagi-pagi dah menumbuk .. nak wat bahan masak sarapan .. masak nasi goreng ... with telur dadar ... siap-siap terus masukkan dalam bekal ayen .. air pun masuk dalam bekas air .. terus masukkan dalam beg ayen ... sementara ayen makan sarapan .. mama tengok dalam beg sekolah ayen .. alamak! .. buku tulis lum masukkan dalam beg .. begegas mama .. tuliskan nama ngan tahun .. pastu masukkan dalam beg .. cuma bawak buku tulis dan buku aktiviti jek .. buku teks tak yah bawak sebab tak dapat jadual lagi .. dah dapat jadual baru bawak buku teks .. buku tulis ngan buku aktiviti lum sampul .. sebab .. lum lengkap tulis maklumat kat kulit buku tu .. ayen ni bukan boleh pakai sampul yang sedia pakai tu .. abis tercabut .. dia tak pandai nak masukkan semula .. kalau dah tercabut .. dia buang jek sampul tu .. geram jek aku .. rugi duit aku beli .. jadi, aku soletip semua bahagian plastik cover tu .. tu jek cara yang selamat .. hehe .. cam masa kau kecik-kecik dulu la .. mana ada cover buku yang dah siap pakai ni .. semua kena kerat dan tampal sendiri .. 

Siap makan sarapan .. pakai kasut .. dan tunggu abah dia kat luar ... naik moto jek .. sure ramai orang punya .. first day school la kata kan ... jem depan sekolah tu ... masing-masing nak anto anak sampai masuk dalam kelas .. haha .. gitu lah kata en.suami ... bila ayen dah gi sekolah .. rilex la kejap .. tengahari karang kena memasak pulak .. dia balik sekolah nak makan .. petang karang nak gi sekolah agama pulak ... begini la rutin seharian kalau ayen school .. hehe ...
Ayen nak gi sekolah .. dah naik moto .. sempat pulak la mama dia ni nak snap pic .. hehe

Beg sekolah baru ayen ... cantik tak???? hehe

Ayen cakap bye-bye mama .. sampai terpusing kepala melambai .. haha

2 comments:

Masya said...

selamat bersekolah ayien...

aznanie said...

salam Masya ...
terima kasih kata ayen .. hehe .. ayen dah darjah 5 ..dah beso dah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...