Friday, April 24, 2020

Menu Iftar : Soto Bakso With Begedil


#Day1Ramadhan2020
#SotoBaksoBegedil
#PudingKaramelGedik
#SyukurRezekiAllahKurniakan
#MasakKatRumahJer
#PerintahKawalanPergerakan
#StayAtHome
#StaySafe



Alhamdulilah ... diberi ruang dan peluang menikmati indahnya berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ... dan diharap dapat menyempurnakan ibadah ini hingga akhir Ramadhan .. aamiin



Ok .. menu berbuka 1 Ramadhan hari ni ... buat soto bakso dengan begedil daging ... pencuci mulut puding karamel ... 2 masakan je untuk hari ni ... nak jadi cerita .. lupa nak beli ibu air la pulak .. dah bancuh air teh 0 suam jek .. haha .. maaf ye anak-anak ..

Resepi soto dari adik bongsu aku ... biasa nya aku masak soto kuahnya biasa jek .. cam masak sup ayam biasa tu la .. kali ni ikut resepi adik aku, guna serai ... huhu sedap rupanya ... haha ..



Resepi begedil dari adik aku jugak, yg second bongsu ... tapi ada kekurangan jugak sebab kentang aku tak elok .. tak empuk .. kentangnya dah masuk angin ... hmm boleh la buat makan-makan sendiri jek .. haha .. daging guna daging biasa jek .. rebus dulu pastu tumbuk ... lumat-lumat .. nasib sedap haha  


Resepi puding karamel dari en.youtube ... haha .. en.suami mintak buatkan ... teringin nak rasa cam mana rasa .. eh sedap la ... gedik-gedik masuk mulut .. makan pulak sejuk-sejuk .. walah nyaman  ... sekali hadap anak beranak selesai .. haha .. leh request buat lagi .. tapi lain kali kita kasi tutorial plak ea ... baru terbaikkkk haha ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...