Tuesday, June 18, 2013

Happy Birthday 1st To Luqman Harith

 
 Cer teka yang mana satu besday boy ... hahaha ... mestilah yang pipi sentoll tu ... takkan yang bebulu tu pulak ... hahaha .... abah dia memang suka wat lawak yang cam ni ... haha
 
Selamat hari ulang tahun kelahiran yang pertama buat anak sedara ku, Luqman Harith ... yang jatuhnya pada 14/6 yang lepas ... lambat wat entry pasal besday Luqman ni ... busy sikit mak buyung ni ... hehe ... diam tak diam dah setahun usia Luqman ... dah beso pun ... dah buleh ditambah lagi yer umiiii .. hehe ...


Pada mulanya nak buat majlis hari lahir ni serentak dengan Aisy .. anak bujang kecik aku ni ... tapi memandangkan besday Aisy lambat lagi iaitu pada 24/6 ni .. makanya majlis Luqman jalan dulu la .. Aisy punya nanti wat kat umah aku jek la ... lagipun Aisy dah plan nak bagi something pada kawan-kawan sekolah dia ... sebagai mama yang baik (cewah) ... aku ikut jek la kehendak bujang kecik aku ni ... hehe

Ok ... menu hari lahir Luqman ... semuanya umi dia iaitu adik aku la ... yang sediakan ... kek sampai 2 buku koooo ... kek pavlova sebuku ... kek coklat moist sebuku ... tapi semuanya yang 1/2 kilo la ... kecik-kecik jek ... lagipun para jemputannya tak ramai ... keluarga jek .. itu pun tak semua ada ... tak pe la .. yang penting tetap meriah ... mak buyung sukeee dapat makan ... hahaha ...

Makanan yang disediakan sempena hari lahir Luqman ... wat steamboat ... siap letak mee udon ... besttt ... goreng kentang dan nuget ayam ... kek coklat most ngan kek pavlova ... dua-dua manis .. hehe ... 

 Kek coklat moist ... beli kat kedai kek Hawaii Sungai Rengit ... kek ni sedap ... sangat sedap ... dulu aku pernah beli sepotong ... si bujang aku, Aisy makan sampai habis tak tinggalkan aku walau sesuap ... mak buyung sentap ... esoknya beli lagi ... makan dalam keta ... puas hati ... sebab Aisy tak dapat makan kali ni ... hahahaha 

Kek pavlova ... request dari adik bungsu aku, akma ... dia yang nak makan sangat ... nak merasa kata dia ... sooo ... belikan sebuku untuk dia ... sekali lah dengan majlis ni ... sedap sangat ... malam tu jugak licin kek ni ... haha ... makan banyak yerrr ... kata nak diet ... hiiisssshhhh ... 

Wat steamboat kuah tomyam ... panas-panas walaupun tak de dapurnya .. hahaha ... siap terus hidang ... baca doa dan ngap ... masih berasap kat mangkuk lagi ... sebab kalau dah sejuk nanti kembang bahan kat dalam tu ... isi dalam steamboatnya tak banyak ... sosej cendawan ... bebola daging ... bebola ayam ... bebola sotong ... jejari ketam ... dan mee udon .... memang best ... terbaiikkkkkkk

Kentang goreng ngan nuget tempura ayam ... goreng sikit jek ... mak buyung tak leh makan makanan bergoreng ... tekak masih sakit ... mak buyung makan masakan berkuah dan berebus sahaja ... huhu ... sian mak buyung kannnn ...

 Bujang kecik aku, Aisy ... posing ngan kek luqman ... tak malu aisy ... hahaha .... 

Luqman bersama umi dia ngan sepupu dia, Aisy ... Luqman tengok kek dia ... kalau dapat capai ni mesti best ... kata dia kott ... hehe

Kepada Luqman Harith ... mama ucapkan selamat hari lahir ... semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki ... semoga menjadi anak yang soleh dan mendengar kata ... comel-comel selalu yerrrrr ... hehe ...

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...