Tuesday, April 19, 2011

Barang Tak Cukup .. Cam Mana Nihh!!!

Sekarang ni tengah buat cenderahati sabun butterfly .. dah tinggal 100 pcs jek nak siap ... tapi tengok kotak terakhir tu tak cukup 50 pcs .. kalau ikut kiraan 1 kotak mengandungi 50 pcs .. tapi kotak yang paling bawah sekali ni ada tertera 45 pcs .. aku kira balik isi dia .. cuma ada 44 pcs jek .. laaa ... cam mana nihh .. tak cukup ler 600 pcs .. kurang lagik 6 pcs .. cam mana nak cakap kat tokei kedai tu .. ni first time pulak aku beli barang kat tempat dia ni .. nak ke dia percaya cakap aku .. nanti dia kata aku tipu pulak ..

Silap aku jugak .. tak kira sesama dengan dia masa nak beli hari tu .. tapi tak kan nak kira ..600 pcs sabun .. banyak tuuuu ... bebudak kat kedai ni pun kira ikut kotak tu jek .. 12 kotak semua sekali .. sebab 1 kotak ada 50 pcs .. aduiiyaaiii .. cam mana nih .. sakit otak aku pikir ... cam mana nak buat dia percaya yang aku tak tipu .. sungguh .. demi Allah .. aku tak tipu ... aku bukan penipu orangnya ..

Kalau dia tak caya cakap aku .. terpaksa lah aku beli lagik 6 pcs tu .. bukan masalah duit yang aku tekan kan di sini .. aku cuma nak kan hak aku saje .. sebab aku tak bersalah dalam hal ini .. mungkin tokei kedai tu tak salah .. cuma kurang berhati-hati aje .. tapi nak buat cam mana .. benda dah jadi .. tawakal jek ler ..

YA ALLAH .. KAU kuatkanlah hatiku ini .. KAU lembutkanlah hati tokei kedai tu .. KAU bukakanlah hatinya untuk dia percaya akan diriku ni .. YA ALLAH .. Pada MU aku bermohon .. Berikanlah aku keredhaan MU .. YA ALLAH ... AMIN .. AMIN .. YA RABBAL ALAMIN ...

Follow Up :

Hari kamis lepas, aku pegi kedai cenderahati ni .. jumpa tokei kedai .. cakap sehabis baik tentang barang aku yang tak cukup ni .. dan .. alhamdulilah .. tokei tu tak banyak kerenah ... terus panggil pekerja dia amikkan lagik barang aku yang tak cukup ni .. tokei tu cakap kat aku, " you jangan risau .. kita percaya sama customer kita .. " fuh! lega yang teramat sangat aku rasa .. dari rumah jenuh pikir cara nak bagi tokei tu percaya .. bersyukur sangat-sangat .. terima kasih Ya ALLAH .. kerana permudahkan urusan ku ini ...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...