Friday, October 25, 2013

Bila Zara Tido

Bila Zara tido ... Mama pun macam lipas kudung menyiapkan kerja rumah ... Siap basuh pinggan periuk belanga .. Terus mandi .. Nak ke Sungai Rengit .. Ada urusan sedikit .. Hehe ..

Zara tido lena sampai mama siap wat kerja ... Siap bersolek bagai .. Siap sarapan ... Dia masih lena .. Yang paling best siap wat blog tu .. Hahaha .. Bagus .. Bagus

Thursday, October 24, 2013

Makan Sedap Katanya

 Kaunter KFC kat Giant Plentong .. ni yang terbaru selepas diubah suai ... besar kawasannya ... bahagi 2 ... dah ada pintu kaca ... air cond lerrrr .... 

Makan kat KFC ... Ngan anak-anak .. Ngan en.suami ... Makan sedap kata anak-anak ... Hehe

Sunday, October 20, 2013

Sinopsis Cerekarama Ciptaan Terindah

 
 Cerekarama Ciptaan Terindah ... di tayangkan di tv 3 malam tadi ... terkejut tengok perubahan waktu ... biasanya ditayangkan kul 10 malam ... malam tadi awal pulak ditayangkan ... nasib baik sempat menontonnya ... hehe

Saturday, October 19, 2013

Gaya Tido Anak-Anak

Seronok perhatikan anak-anak tido ... macam-macam gaya ... ikut keselesaan diaorang ... ada yang suka tuutp mata .. letak tangan kat muka .. pegang telinga .. isap jari ... gentel bantal ... macam-macam la ... ayen dulu suka tido berbantalkan lengan aku ... lenguh ... aisy pulak suka tido himpit orang ... ganas sikit budak aisy ni tido ... kaki mesti kat badan orang ... haha ... biasalah kan kalau tido mana la nak sedar apa yang dibuat ... sedar-sedar dah hilang bantal selimut ... punyalah ganas ...

Tapi kali ni nak cite pesen tido Zara ngan Luqman ... Zara suka letak tangan kat muka ... kadang-kadang tutup muka ngan lengan ... kadang-kadang suka pegang telinga ... mana yang best pada dia la kann .. hehe

Puteri ku, Zara ... tido dalam buaian ... tangan pegang telinga ... hehe ... selesa la tu kununnya ... mata pejam rapat ... tanda tido nyenyak tu ... bagus-bagus ... tido nyenyak nanti bangun tak meragam ya sayang ...

Ini anak sedara aku, Luqman ... dia ni nak tido banyak kerenahnya ... sebelum tido kena jelum kepala ngan badan dulu ... harus bukak baju kalau nak tido ... 2 jari masuk mulut ... jari tengah ngan jari manis ... isap ler jari tu sampai tertido ... mata pulak tak berapa nak rapat ... memang cam tu la dia tido ... mata tak pernah rapat ... kadang-kadang tak tau dia ni tido ke idak ... hehe ...

Masak-Masak Raya Haji

 Cite masak-masak raya korban yang lepas ... Subuh dah kelentang-kelentung ... sorang-sorang hokeyyy .... huhu ... rumah sendiri memang ler sorang-sorang ... kalau balik umah mak haruslah beramai-ramai kannn ... tak kisah lah tu .. sorang ke ramai ker ... kena masak jugak ... request dari adik beradik dan en.suami sendiri yang menginginkan masakkan ari tangan aku ... frust sebab raya yang lepas tak dapat makan kari daging dan ayam masak merah air tangan aku ... hehe ... sooo ... menunaikan hajat diaorang la ni ...

Ayam kena goreng dulu ... baru leh masak ayam masak merah ... goreng just letak garam ngan kunyit jek ... dan jangan garing-garing gorengnya ... agak-agak dah kuning sikit tu buleh angkat ...

Tumis lada kering yang sudah diblend bersama bawang merah dan bawang putih ... halia jugak ...campakkan sekali serai yang diketuk ke dalam nya ...  tumis lada hingga garing ... dah garing baru masukkan gula, garam dan serbuk perasa ... letakkan air asam jawa sedikit ....

Taraaaaa ... dah pun siap ayam masak merah aku ... snap pic dalam kuali jek ... menandakan siap masak terus snap pic ... hahaha 

Ini kari daging yang belum masuk santan ... tengah tunggu kentang empuk ... masukkan sekali daging supaya dagingnya serap bahan-bahan dalam kari daging ni .... biarkan mereneh sampai kentang empuk ... 

Dah siap kari daging aku ... masak banyak ... 1 periuk kooo ... ramai yang nak makan kari daging ni ... harus buat banyak-banyak ... hehe ... nampak menarik tak kala kari ku ... hehe

Tengah syok-syok masak .... Zara bangun pulak ... bawak jek Zara ke dapur ... teman mama masak ... tengok mata dia ... bulat ... puas tido la tu ... awal sungguh bangunnya ... nasib baik tak meragam sangat ... duduk kat kerusi tu ... senyap jek tengok mama ke hulu ke hilir memasak ... bagus .. bagus ... macam ni la mama sayang lebih ... hehe ...





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...