Alhamdulilah .. masih diberi peluang dan ruang untuk buat posting mengenai menu bersahur sepanjang 8 hari bersahur di bulan Ramadhan ini ... ingatkan tak sempat nak buat posting ni ... maklum le kan due date semakin menghampiri tetapi perancangan DIA tak siapa yang tahu ... apa yang mampu aku lakukan adalah berdoa dan memohon semoga segalanya selamat dan dipermudahkan ... amin ... amin ...
Ok ... jom tengok menu bersahur keluarga aku sepanjang 8 hari yang lepas iaitu dari Ramadhan 13 hingga Ramdhan 20 :
Saturday, July 27, 2013
Thursday, July 25, 2013
Nasi Jagung Berlaukkan Ayam Masak Kurmak ... Terbaiikkkk
Kategori:
Resepi dan Makanan
Menu semalam untuk berbuka puasa di rumah mak ... mak yang masak .. haha .. mak buyung dah coti ... perut panas la kena api kalau masak .. haha ... mak buyung jugak la yang request nak makan nasi jagung ngan ayam masak kurmak ni ... mak aku yang penyayang dan baik hati ni masakkan ler untuk anak pompuan dia yang membuyung ni ... hehe ... sayangggg mak ketat-ketat ...
Wednesday, July 24, 2013
Tempahan Kuih Raya Untuk Jualan Di Kedai
Kategori:
Tempahan Kuih Muih
Dapat tempahan kuih raya untuk dijual di kedai ... alhamdulilah .. rezeki anak ... ada kawan berkedai ... dia nak jual kuah raya .. so .. dia mencarilah orang yang bisnes kuih muih raya ni ... nak letak kuih kat kedai dia lah ... aku pun setuju la nak letak kuih raya aku ni kat kedai dia ... kuih muih raya yang aku buat ialah karipap mini inti serunding ikan, kuih siput pedas dan kuih siput original ....
Tuesday, July 23, 2013
Sardin Roll Time!!!
Kategori:
Resepi dan Makanan
Hari ni buat sardin roll jek .. idea tak mari ... tekak pun confius nak makan apa .. cuaca panas sangat ... tekak kering semacam jek ... aduhaiiii ... terbayang-bayang cendol or abc ... nyum .. nyum ... bertapa nikmatnya kalau dapat makan di kala cuaca yang begini ... fuuhhh ... ini lah yang dinamakan dugaan bulan puasa ... hehe .. sabo jek la ...
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FLa1JCCXWQpY%3Ffbclid%3DIwAR32_KII1v6x0NElYh8PiwwtI06vDC3Xr1Xw12CpMOIsoi3Dce5ioiauf0I&h=AT1Ovh4SkiHVBrvPZQGmXm3Qn79vZT42OU6gCb8n3OvFePXf-UoMeYR0lK_H7mN49syG-7RmigcUbAQ_WmBHKOpsV_MFNiN2QP3SL2ZiLcMES0qgXV64S52W1H6sPADHhNh_aMyAKGe2Kv1gT2KgpPKgS3mFUM7cojg-IGa9EnUBu8U8Kz4xyUMlflwLtgX7NP10YYewAuMrKpo7BTaAa5el0W42walYmt4ga0b1Ap8gTMrrvL0fddvv2FgTeQM0WyB0y2J3bYrETi2AQrg0HHIjPWIZxtZUNBpFrGVAWW07Tv-X6ofSydY_-mGv0TVuu-vo7ouiG2BHFy7pgKpPxlSqRnf9cZI445wEIMOpyCjUo9J6kl_6A4C58P8dfpyWvgr8RX_2hv8JArpQFAx43RfDwTWy8CCNCKYcyOFF8XDvOOAcILowJWAwLE3YWautjAhXG4IQb2AEu_2XSdhemX5oyByX54R3cvT4y6fr_jAMjEaauqb_HyO0LKu4Ro_3tITtFjUSENuXRyQ7eBmR7yp9Z9QtMa3H2V4jK9aKJy_2iVyg6SJdf_-wHXQJCFQFPXzSj6Lg7wJN1PAOpeklBEvlP1aMQ0IE9rNwT4ecI1e0jwacPCVcQXW5UjPFd23nSZQ
Sunday, July 21, 2013
Buka Puasa Hari Ke-12
Kategori:
Resepi dan Makanan
Berbuka puasa hari ke-12 .. menunya adalah nasi tomato ... berlaukkan ayam masak merah ngan ayam masak kurmak ... tak lupa acar timun nenas ... kak yong yang masak ... request by mak buyung ni .. haha .. tetiba jek terimgin nak makan nasi tomato ... suh kak yong masak .. kebetulannya hari ni hari ahad ... suami kak yong iaitu abang ipar aku tak keja ... ajak diaorang berbuka umah mak ... maka terhasil la nasi tomato ni ... sedapp ... mak buyung ni makan bertambah .. 2 pinggan masuk dalam perut ... punya la mengah nak menghabiskan ... tak kira minum air bergelas-gelas tu lagi ... wallah ... memang penuh perut ... sampai tak bergerak baby dalam perut ni ... haha ... aku suh kak yong yang masak sebab aku tak reti nak masak nasi tomato ... tak pernah mencubanya ... nantilah ... suatu hari ni nanti .. jika diizinkan ALLAH ... pasti akan ku cuba membuatnya ... hehehe ...
Subscribe to:
Posts (Atom)
