Monday, October 31, 2016

Sambal Tumis Kerang

Suka makan kerang .. anak-anak pun suka ... masak le apa pun .. kerang rebus ka kerang bakar ka kerang sambal ka semua suka makan ... hehe .. kalau masak kerang kena lebih 1 kg .. kalau tak harus tak cukup ... hantu kerang katanya .. hahaha

Sambal Tumis Kerang

Sunday, October 30, 2016

Nasi Goreng Kicap

Sarapan ari cuti ... cuti-cuti ni kedai makan penuh la ... apa lagi .. tengok dalam periuk ada nasi lebihan malam tadi .. mengoreng nasi la kita ye ... wat nasi goreng simple-simple je ... nasi goreng buh kicap .. jadilah nama dia nasi goreng kicap ... hahahaha

Nasi Goreng Kicap

Saturday, October 29, 2016

Ayam Masak Lemak Cili Padi

Tekak teringin nak makan ayam masak lemak cili padi ... nak yang tak berapa pedas ... dah tua-tua ni tak berapa berkeinginan pulak makan makanan yang pedas-pedas ... hehe ... lawan pulak ngan ikan kembung masin, telur dadar ... perhhh makan sampai hirup kuah dalam pinggan .. haaa punya la sedap kannn ... hehehe

Ayam Masak Lemak Cili Padi

Friday, October 28, 2016

Ayam Masak Kicap Pedas

Anak-anak request nak makan ayam masak kicap pedas balik sekolah nanti ... ok mama buatkan ... selalu buat tak berapa nak pedas .. suka sangat makan yang pedas-pedas .. karang perut buat hal kat sekolah agama baru tau .. hehe .. tak pe la ... mama layan kan jek ..

Ayam Masak Kicap Pedas

Thursday, October 27, 2016

Sup Telur Dan Sambal Tok Tok

Sup Telur + Tauhu kering + Soohon

Wednesday, October 26, 2016

Nasi Goreng Ikan Bilis

Sarapan pagi ... nasi putih ada dalam periuk .. malam tadi punya balance ... sooo ... pagi ni kita goreng-goreng la ... buat sarapan anak-anak gi sekolah ... aisy bawak bekal ... ayen memang tak la nak bawak bekal ... dah bujang .. segan la nak bawak bekal ... dulu masa sekolah rendah hari-hari bawak bekal .. sampai buntu nak buatkan apa untuk bekal dia sekolah ... hehe ...

Nasi Goreng Ikan Bilis

Tuesday, October 25, 2016

Kurmak Telur

Ketandusan idea nak masak apa .. hehe .. last-last capai telur .. rebus dan jadi lah kurmak telur .. bolehlah janji kenyang perut .. hehe .. sedap tau kurmak telur ni .. makan ngan pulut perrhh sedap ... tapi kami  makan ngan nasi putih jek .. sedap jugak

Kurmak Telur Versi Kering

Monday, October 24, 2016

Sayur Kobis Goreng

Makan sayur ni bagus ... tapi anak-anak memilih pulak ... tak semua sayur diaorang makan ... sayur kangkung favorite la ... sayur lain kena jegil mata baru amik .. tu pun sikit jek amik nya .. hmmm .. ok layan jek la resepi sayur kobis goreng aku ni ye ...

Sayur Kobis Goreng

Sunday, October 23, 2016

Sambal Tumis Telur

Anak-anak suka kalau mama dia masak sambal tumis telur ni .. tak kira la telur goreng ka .. telur rebus kaa ... yang penting sambal dia pekat lekat melekat kat telur tu ... yang cair-cair tak nak ... huiii demand sungguh ... tak pe .. mama diaorg sangat baik hati .. masakkan aje seperti yang di request ... jomm layan resepi ...

Sambal Tumis Telur

Saturday, October 22, 2016

Sayur Sawi Bening, Ikan cencaru Bakar Dan Sambal Belacan

Masakan kampung je ... maklum la orang kampung ... hehe ... favorite en.suami dan anak-anak ... makan bertambah-tambah .. suka hirup kuah sayur masak bening .. memang sengaja buat kuah banyak-banyak .. gitu .. dilawan kan ngan sambal belacan puak ... pedas-pedas rasa kuahnya ... alahai .. seperiuk nasi licin sekali hadap jek ... jom layan resepi :

Sayur Sawi Bening

Friday, October 21, 2016

Video Zara Hana Kena Bedung


Nasi Goreng Cina Pedas

Malam tadi punya cite ... tekak selera nak makan nasi goreng cina tapi nak yang pedas-pedas ... boleh ke ... boleh aje la ... buat sendiri kan ... ikut kita ler .. hehe .. main campak-campak je bahannya  .. siap .. walah nasi goreng cina versi pedas ikut citarasa aku .. huhu

Nasi Goreng Cina Pedas

Thursday, October 20, 2016

Sambal Tumis Ikan Cencaru

Musim ikan cencaru ... hehehe ... suka makan ikan cencaru sebenarnya ... kali ni wat masak sambal tumis pulak ... menu yang paling mudah untuk dibuat ... en.suami pun suka ... makan dengan ikan kering bulu ayam pun sedap ... hehe

 Ikan Cencaru Masak Sambal Tumis

Wednesday, October 19, 2016

Sayur Kangkung Goreng Belacan

Sayur kangkung favorite anak-anak ... kalau masak 1 ikat memang tak cukup la ... kena masak 2 ikat baru cukup ... haaa jangan tak caya ... anak-anak memang makan sayur .. tapi sayur kangkung ni yang paling disukai la ... en.suami pun suka jugak .. aku pun layan jugak sayur kangkung ni ... jom layan resepi :

Sayur Kangkung Goreng Belacan

Tuesday, October 18, 2016

Tempe Goreng Cicah Sambal Kicap

Tempe Goreng Ngan Sambal kicap 

Makan malam tadi ... bosan nak makan nasi .. siang dah makan nasi ... malam makan goreng-goreng ... tempe goreng celup tepung .. rangup dan sedap .. cicah pulak ngan sambal kicap .. lagi terangkat .. sangat sedap ... puas hati buat sendiri .. leh makan banyak mana nak ... hehehe

Monday, October 17, 2016

Makan itu Rezeki .. Setujuuuu


Ikan Cencaru Sumbat Lada

My favorite tu ... suka sangat ikan cencaru sumbat lada ni .. goreng garing-garing .. makan ngan nasi panas ... tak yah le makan ngan lauk lain .. itu je dah cukup ... tekak aku ler ... hehe

Ikan Cencaru Sumbat Lada

Sunday, October 16, 2016

Jemput-Jemput Bawang

Sarapan anak-anak gi sekolah ... asik nasi goreng jek jemu katanya .. buatkan la jemput-jemput bawang .. menu paling senang dan paling ringkas .. hehe

Jemput-Jemput Bawang

Ikan Cencaru Goreng Dan Air Asam

Tak de idea dah nak masak .. anak-anak balik sekolah karang nak makan ... sooo ... goreng kan ikan cencaru jek la .. hehe .. itu je yang ada .. kemalasan nak gi pasar bawah ... goreng ikan buatkan air asam ... ok kannnn je

Ikan cencaru goreng

Saturday, October 15, 2016

Jomblo Happy By Gamma 1


Bayam Merah Masak Bening

Sayur bayam ni favorite en.suami ... bayam merah terutamanya .. masak bening je ... amboiii licin kuah kena hirup ... lawankan ngan sambal belacan pulak tu .. menjadi le .. nasi panas-panas .. ikan kering bulu ayam pulak tu ... memang bertambah nasi ... alhamdulilah

Sayur bayam merah masak bening

Friday, October 14, 2016

Anak Dara Ku Dah Pandai Selfie

Wahhh .. dah besar anak dara mama ni ye ... dah pandai selfie pulak ... hp mama tu dah jadi hp dia pulak ye ... mama dapat pegang sekali-sekala jek .. dia yang guna lebih ... tengok youtube la .. main game pou la ... amik gambar la .. eh dah pandai selfie pulak ... sapa yang ajar tu sayang mama oiii

Anak dara ku ... Zara Hana namanya ... amboi comel la tu 

Kuih Siput Sira Lada Jualan Di Kedai

Stok dah habis ... buat lagi kuih siput mak untuk jualan di kedai ... sebungkus rm 0.50 sen sahaja ... murah dan sedap ...

 Kuih siput untuk di jual di kedai ... rm 0.50sen jek ... murah ... sedap pulak tu .. klu tak caya meh beli dan rasa sendiri keenakkannya .. fresh fresh tau ... home made ... 

Sian Anak Bulus Ku Demam


Thursday, October 13, 2016

Bam bam tu tanda bahagia .. likeeeeeee


Aku suka .. aku suka ... setuju 200% ... hahaha ... tahniah ye en.suami ... berjaya membuatkan hidup ku bahagia .. sebab tu aku ni bam bam .. makin hari makin bam bam .. adoiiyaiii hahaha

Sayur Kacang Panjang

Untuk makan malam tadi ... vegetarian jap ... tumis sayur kacang panjang ngan telur dadar jek .. ringkas-ringkas je .. asal perut kenyang huhu ... bukan pemalas tau tapi stok lauk dalam peti dah yelek ... kosong kong ... hahahaha

Sayur Kacang Panjang Tumis 

Wednesday, October 12, 2016

Keledek Goreng Dan Sambal Kicap

Kunyah-kunyah petang ... keledek goreng cicah sambal kicap ... homemade ler ... beli 2 ketul jek keledeknya ... keledek putih ... goreng celup tepung .. nyam nyam ... garing dan rangup .... sedap sangatt ... huhuu

Keledek goreng cicah sambal kicap

Monday, October 10, 2016

Exam Penilaian Tingkatan 3 (PT3) Start Ari ni


 Jadual Exam PT3 2016 ... hari pertama dan hari kedua

Sunday, October 09, 2016

Daging Kari Kering

Alhamdulilah ... menu untuk makan malam tadi ... sengaja buat versi kering .. biasa buat yang berkuah je kan ... ingatkan lebihan makan malam ni boleh wat lempeng untuk sarapan esok pagi ... tapi licin .. tak sempat nak wat sarapan .. hehehe

Daging Kari Kering

Thursday, October 06, 2016

Daging Kurmak Dan Sawi Goreng Belacan

Daging Kurmak dan Sawi Goreng Belacan 

Wednesday, October 05, 2016

Kek Batik Terbaikkk

Kek batik yang sedap ... fresh .. order baru buat ... biskutnya rangup lagi ... rasa coklatnya ... makanan ringan yang sedap ... tak manis sangat .. sedang-sedang manisnya .. sesuai untuk semua peringkat usia ... jom order ... call atau sms atau wassap 019-7837417

Monday, October 03, 2016

Asamm Pedas Terbaikkk!!!

 Asam pedas isi ikan merah ngan asam pedas ikan pari ... nyum nyum sedap gile ... beli jek ni .. bukan buat sendiri .. hehe  .. asam pedas paling sedap yang pernah aku rasa (masakan kedai le ) ... nama kedai nya Asam Pedas Ayahnda ... seketul Rm 6 sahaja ... murah la tu 

Saturday, October 01, 2016

Mari Cuba Rasa Kuih Siput Mak

Jom la try rasa kuih siput mak yang sedap ni ... sebungkus rm 16 sahaja .. kuih siput original atau kuih siput sira lada .. dua-dua sama harga .. sama sedap .. sama rangupnya .. meh wassap akak 019-7837417 ...

Cendol Mamak Tasik Titiwangsa

Atas lori jek .. sediakan kerusi banyak-banyak .. semua makan duduk atas kerusi tak de meja pun .. ramai pulak tu yang datang makan .. cina, india, melayu semua ada ... 

Happy Besday To Me!!!

Happy besday to me ... hehe .. dah 40 usia ku ... tak sedar masa berlalu  ... pejam celik pejam celik dah 40 tahun .. hehe .. ku berdoa dengan pertambahan usia ku ini akan di berkati, dirahmati kehidupan ku dunia dan akhirat .. aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...