Saturday, November 30, 2013

Menempah Baju

Ini kain ela .. yang kala ijau tu 2 meter setengah ... yang kala oren tu 4 meter ... kenapa tayang pic kain ela ni?? nak berjualan ker ??? tak lerrr ... saje nak cakap ... ari ni nak gi menempah baju ... hajat hati nak buat baju kurung moden ...  dah lama tak berkurung moden ... biasanya tempah baju kurung biasa atau kurung pahang ... ooppss ... tak tempah ... beli yang dah siap jek ... mudah dan harga pun lebih murah ... kain pun buleh tahan cantik ... kannnn .. sapa setuju???? hehehe

Friday, November 29, 2013

Happy 4 Month My Little Princess

 
Hari ini ... 29/11/2013 ... genap usia puteri kecil ku, Zara Hana 4 bulan ... wahhh ... sudah 4 bulan yer ... tak sedar masa berlalu ... pejam celik pejam celik dah 4 bulan ... patut dah makin cerdik ... mulut dah macam bertih goreng ... bercakap jek ... suka melayan ... entah apa agak nya yang di cakapkan dia ... mama dia ni cakap lain .. dia cakap lain .. hehe ...

Thursday, November 28, 2013

First Time Demam

Puteri kecil ku, Zara Hana ... demam .. sian dia ... nasib baik masih kuat nyusu ... tak nak ketawa dah ... monyok jek .. bibir pun merah ... panas ... siannnnya dia ... semoga cepat sembuh yer sayang mama ... 

Alhamdulilah ... Selamat Sudah Bujang Ku Berkhatan

Selamat berkhatan Ayen ... semoga cepat sembuh yer ... sayang bujang mama sorang ni ... lepas ni dah jadi bujang benaran ... wahhh ... cepat betul masa berlalu ... terasa dah tua la mama ni .. hehe 

Friday, November 22, 2013

Ayen Dah Check In

 
Hari ini .. hari jumaat ... 22/11/2013 ... jam 12.30 petang ... selamat check in di wad pembedahan kanak-kanak Hospital Sultanah Aminah ... Ayen nampak cool walau sebenarnya gemuruh di dalam ... haha ...

TemuJanji Di Hospital Sultanah Aminah

Bawak Ayen gi jumpa pakar pembedahan kat Hospital Sultanah Aminah ... sebenarnya aku gi bulan lepas ... tapi masa tu main terjah jek .. just bawak surat refer dari doktor HKL jek ... so ... nurse kaunter pendaftaran tu bagi ler tarikh untuk jumpa pakar ... haaaa ... ingat .. kena amik temujanji dulu baru leh jumpa pakar .. bukan leh main terjah jek .. hahaha ...

 Klinik pakar pembedahan ... nombor kat bilik no 2 tu nombor 10 ... yang bilik nombor 3 tu nombor 20 ... nombor giliran Ayen ialah nombor 47 .. hahaha ... amik ko .. pegi pun dah siang .. orang beratur seawal jam 6 pagi lagi .. kaunter lum bukak dah muncul ... patut ler dapat nombor 1 ... tak gituuu ...

Sunday, November 17, 2013

Sinopsis Panggung Sabtu "Ahista Ahista'

Layan cite hindustan petang sabtu ... cite Ahista Ahista tajuk dia ... filem ni dah lama ditayangkan .. sekitar tahun 2006 lagi ... guna pelakon yang kureng meletup kat sini ler ... kat Bollywood sana tak tau ler meletup ke idak ... hehe ... kisah seorang lelaki yang hidupnya tak punya apa-apa tapi lepas jumpa seorang awek terus ada semangat untuk memajukan diri ... dari kerja amik upah jadi saksi kahwin terus jadi penyelia kawasan sebuah bank ... haaaa ... gituuu ... dasyat penangan cinta ni kannn ... hehe .. jom layan sinopsis filem Ahista Ahista ni ...



Sinopsis Cerekarama Sarah & Hajar

Cerekarama malam tadi ... kisah sedih ... kisah suka duka rumah tangga ... kisah seorang suami yang terpaksa menurut apajua kehendak isterinya ... kisah seorang wanita yang menghidap penyakit kanser .... berjuang melawan sakit dengan cara tersendiri ... haaa itu intro jek ... jom layan sinopsis cerekarama Sarah & Hajar ni ...

Saturday, November 16, 2013

Musim Cuti Persekolahan Sudah Bermula


Hari ini .... 16/11/2013 .... permulaan cuti persekolahan .... Ayen dan Aisy suka sangat .... tamat sudah adegan tarik-menarik pagi-pagi nak mandi ke sekolah ... haha ... paling seronok si Aisy ler ... dia memang liat nak bangun pagi ... kejut sekali dua memang tak de bangunnya ... puas ditepuk ... baru nak bukak mata ... huhu ...

Friday, November 15, 2013

Kalut Atuk Melayan Cucu-Cucu

Sampai terpejam mata atuk yerr ... dua-dua tangan pegang cucu ... yang kecik dan sederhana kecik ... yang besar tu pun tumpang mendengki adik dia ... si Luqman tu nak berdukung tapi si atuk tengah pangku si kecik Zara .. apalagi melalak ler si Luqman ... bila Luqman dah melalak ... suaranya nyaring macam wisel ... abis la baby Irfan sedar nanti ... kejadian ni kat umah adik aku kat Bangi ... bulan lepas kitaorang ke rumah dia sebab dia nak konvo ... kami tak gi UKM .. malas nak bersesak ngan orang-orang ... abah ngan mak jek yang pergi .. adik aku tu harus la pergi .. dah dia yang nak konvo nya kannn ... huhu ...

Thursday, November 14, 2013

Sardin Roll Frozen


Semenjak ada anak kecik ni semua kerja kena wat laju-laju ... sarapan pun kena wat secepat mungkin .. tak leh lama-lama bertapa kat dapur ... Ayen nak bekal pegi sekolah ... Aisy nak sarapan dulu sebelum ke sekolah ... so .. mama dia ni kena  lah masak ... kannn ... nak masak nasi goreng memang tak sempat ler ... jadi, malam-malam aku wat makanan yang buleh disimpan dalam frozen ... esok tinggal goreng atau hangatkan aje ... dan salah satunya adalah sardin roll ... anak-anak memang suka makan sardin roll ni ...

Wednesday, November 13, 2013

Hari Graduasi Ayen Dan Aisy



Hari ni ... tanggal 13/11/2013 ... di adakan Hari Graduasi Sekolah anak-anak ... dua-dua naik pentas amik sijil ... sorang tamat prasekolah ... yang sorang lagi tamat darjah enam ... dua-dua pakai jubah ... kiranya hari ni hari konvo anak-anak ler ...

Wednesday, November 06, 2013

Dodol Ani Sekinchan Serius Sedap!!!

Gerai dodol Ani Sekinchan ... jooommm borong dodol ... dijamin sedappp ... terbaiikkk 

Balik dari rumah nenek di Sekinchan, Selangor ... ternampak gerai dodol ... en.suami cakap kat sini kan abah beli dodol aritu??? ... yer la .... ini la gerainya .... en.suami berhenti ... aku pun apalagi terus terpa keluar ... teruja beb tengok dodol .... banyak jenis dodol ... dodol durian ada ... dodol labu ada ... dodol asli pun ada .... wajik pun ada ... tapi aku lebih teruja dengan dodolnya aje ... hehe ...

SPM Today!!!!

Hari ini peperiksaan SPM bermula ... belum terlambat rasanya nak ucapkan selamat menghadapi peperiksaan untuk anak buah ku, Epa ... mama doakan Epa dapat menjawab semua soalan dengan tenang dan penuh keyakinan ... jangan gabra ... jangan panik... rilex ... tenangkan hati ... jawab dengan tenang ... jangan gopoh-gopoh ... jawab satu persatu ... okey ... mama tau Epa buleh buat yang terbaik ... sebab Epa dah bersedia dari awal kannnn .... In Shaa Allah ....


Tuesday, November 05, 2013

Sinopsis Telemovie Istiqamah

Pagi tadi, masa bersantai ngan anak-anak depan tv .. tengok tv9 ... kebetulan telemovie Istiqamah ni sedang bersiaran ... telemovie sempena Maal Hijrah hari ini .... kisah yang berkisar tentang sebuah kehidupan sekeluarga yang diuji dan diduga oleh ALLAH  S.W.T ... diuji dengan kesakitan .... kesusahan hidup ... hasad dengki orang sekeliling ... dianiaya oleh saudara sendiri ... dan bermacam-macam dugaan lagi .... yang pasti dugaan itu adalah untuk menguatkan keimanan dan Istiqamah dalam diri .... jadi ... layan jek la yer sinopsis telemovie Istiqamah ni ...

Monday, November 04, 2013

MasterChef Muda Sekolah


 MasterChef Muda Sekolah ... hehe ... ini ler Ayen ... sempat posing tuuu ... haha 

MasterChef muda sekolah la pulak ... dah berjenuh aktiviti padang ... dengan futsal la .. bola sepak sepak la ... badminton la ... habis semua aktiviti sukan dibuat ... last-last timbul idea nak buat masterchef pulak ... apa tu masterchef??? pertandingan memasak ker?? hahaha ... mana ada ... bebudak ni bukan reti memasak ... karang meletup dapur kat sekolah kalau bagi bebudak ni masak ... pertandingan ni hanya untuk deko sahaja ... masak bahan di rumah ... suruh ler mak ke kakak ker yang pandai masak ... tiba kat sekolah baru hias cantik-cantik dalam pinggan .... kerja berkumpulan ... jadi kena bagi-bagi tugas ... semua orang kena bawak peralatan yang dah ditetapkan ... anak aku ayen bawak cawan kaca ... disebabkan rumah aku yang comeiii ni hanya ada mug ali cafe ... bedal jek la bawak mug tu jek ... hehe ...

Sunday, November 03, 2013

Sinopsis Cerekarama Putu Piring Vs Putu Mayam

Cerekarama malam tadi adalah sempena perayaan Deepavali .. Turn cite kelaka .. Memang kelaka abis ... Anak-anak gelak sampai tergolek-golek ... Hahaha .. Over la tu ... Kisah rumahtangga Wafia ngan suaminya Hadi .. Wafia ni kuat membebel ... Mengongkong pulak tu .. Queen kontrol ... Panas baran pulak tu .. Kesian si Hadi asik kena marah aje .. Pulak tu si Wafia tu kalau nak marah suami dia tak kira tempat .. Depan orang pun ditengking jugak si Hadi tu ... Ok la yer ... Layan jek la sinopsis cerekarama Putu Piring Vs Putu Mayam ni ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...