Sunday, August 26, 2012

Resepi Rendang Daging

Dah lama wat rendang daging ni ... disebabkan kurang meminati rendang maka tak selalu ler membuatnya ... ari raya pun tak masak rendang sebab tak de permintaan .. hehe ... sekali sekala makan rendang pun best jugak kannn ... asik makan kari ngan ayam masak merah jek .. tukar menu sekali sekala .. hehe ... jadi, jom layan resepi rendang daging yang aku buat nih .. hehe


Rendang Daging

Resepi Ikan Goreng Cicah Sambal Hiris Kicap

Resepi palang senang ... hehe ... ikan goreng ngan sambal hiris kicap ... walaupun ringkas tapi sedappp ... tak caya try buat ... pasti bertambah nasi .. hehe .. tak mau cakap banyak .. jom layan resepi ikan goreng cicah sambal hiris kicap nih ...


Ikan Goreng Cicah Sambal Hiris Kicap

Resepi Sambal Tumis Kering Ikan Bilis Tempe

Ni menu buka puasa ari tu .. tak sempat nak wat resepi ... busy dengan tempahan karipap mini ... hehe ... ini pun sebab adik ipar aku nak datang berbuka ... apa jek yang ada kat dapur tu ler aku masak ... tekak teringin nak makan sambal ikan bilis ngan tempe goreng ni ... buat lerr .. makan bersama nasi putih panas-panas .. perrhhh ... pastu regu dia .. ikan goreng bertepung cicah ngan sambal hiris kicap ngan lada kecik ... perah asam limau lagik ... memang power ... hehe ... jadi, jom layan resepi sambal tumis kering ikan bilis tempe versi aku ni ...


Sambal Tumis Kering Ikan Bilis Tempe

Resepi Ayam Masak Merah

Nak wat resepi ayam masak merah pulak ari ni ... rasanya dulu dah buat ... hehe .. buat sekali lagi pun tak de salahnya kannnn ... ayam masak merah ni simple jek ... tiap kali rasa mesti buat ayam masak merah ngan kari daging ... lauk lain tak de request ... hehe ... sooooo ... jom layan resepi ayam masak merah aku ni ...


Ayam Masak Merah

Sinopsis Cerekarama Tv3 'Di Bawah Langit Mu'

Malam tadi tak kemana-mana .. kawan en.suami datang beraya ... so, aku layan cerekarama jek la ... cite yang bertajuk Di Bawah Langit Mu ini di bintangi oleh pelakon handalan iaitu Nora Danish dan Sharnaz  Ahmad ... mantap lakonan diaorang ni ... tapi tension sikit sebab siaran asik tergendala jek .. ke tv aku jek yang kena .. dah nak ending buleh pulak tu tergendala .. hati dah gundah gulana sebab dah follow dari awal cite ... nak tahu sangat kesudahannya .. nasib baik ler siaran kembali pulih sebelum habis cite ... dapat ler tengok kesudahan cite ni ... hehe .. jadi, jom layan sinopsis cerekarama Di Bawah Langit Mu ni ....


Saturday, August 25, 2012

Resepi Sayur Lodeh

Sempena hari raya ni, nak wat resepi sayur lodeh lerr ... sebenarnya aku masak sayur lodeh ni masa berbuka puasa ari tu .. lagi 2 ari nak raya .. tekak teringin nak makan sayur lodeh ... jadi, aku buat jugak walaupun tengah kalut menyiapkan tempahan karipap mini untuk pelanggan ... akhirnya, menjadi jugak sayur lodeh aku ... sayur lodeh ni makan bersama ayam masak merah dan ketupat .. perrhhh .. memang best ... kalu terlebih rajin leh buat sambal kacang ... jadilah lontong ... wahhhh ... terangkat selera ... jadi, jom layan resepi sayur lodeh aku nih ...

Sayur Lodeh

Monday, August 06, 2012

Resepi Spaghetti Bolognese

Wah! ari ni menu berbuka puasa stail Italy ... hehe ... tekak teringin nak makan spaghetti pulak ... cari kat carian google .. jumpa ler satu resepi dari mutiarazura .. gambar dia cukup menawan selera .. ramai pulak tu yang dah mencuba dan memberi komen yang memberangsangkan .. so .. aku pun terasa begitu teruja untuk mencuba jugak ... alhamdulilah ... menjadi jugak spaghetti bolognese aku nih .. walaupun kekurangan bahan, rasanya tetap marveles ... hehe ... jom layan resepi spaghetti bolognese nih ...


Spaghetti Bolognese

Sunday, August 05, 2012

Nasi Ayam Berlaukkan Ayam Panggang Berempah

Best nyer menu berbuka puasa hari ini ... adik aku, akma nak buat nasi ayam ... dia masak nasi ayam sedap .. hehe .. lauknya aku yang perapkan ... nanti petang dia ambil dan bakar dalam oven ... best tul .. hehe ..

 Ayam panggang berempah ... nyum .. nyum .. alamak batal puasa plak karang ni .. hahaha

Wednesday, August 01, 2012

Resepi Sambal Hati Ayam

Pagi tadi gi Pasaraya Jiason Bandar Penawar ... cari balang kuih .. dah nak start buat kuih raya .. bukan untuk diri sendiri tapi di tempah dari pelanggan ... esok mula lah operasi membuat kuih rayanya ... selesai jek urusan membeli barangan nak buat kuih raya tu ... mata ni terpandang bungkusan hati ayam ... terus terdetak nak membelinya .. niat hati nak wat goreng-goreng masa bersahur ... tapi hari ni rasa cam nak makan nasi lemak sambal hati ayam pulak ... suh adik aku tam masak nasi lemak ngan goreng ayam ... aku wat sambal hati ayamnya .. hehe .. senang sikit kannn ... jadi, jom layan resepi sambal hati ayam aku ni ...


Sambal Hati Ayam 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...